Boloș (Finanțe) a amânat implementarea e-TVA, după protestele anunțate de mediul de afaceri și… contabili

|
bolos

Guvernul a aprobat, vineri, modificările la mecanismul de implementare a sistemului e-TVA, astfel încât perioada în care notele de diferențe privind TVA, dar și notele justificative care să nu fie percepute contribuabililor a fost extinsă până la 1 ianuarie 2025, după ce specialiștii și antreprenorii s-au declarat revoltați de introducerea e-TVA spunând că noul sistem nu ajută nici bugetul de stat, nici companiile, potrivit Mediafax.

„S-a convenit ca o perioadă de șase luni, respectiv până la data de 1 ianuarie 2025, să fie extinsă perioada în care notele de diferențe privind TVA, dar și notele justificative să nu fie percepute contribuabililor. În acest fel, Ministerul Finanțelor are posibilitatea să implementeze acest mecanism, să observe de unde vin diferențele privind taxa pe valoarea adăugată, respectiv diferențele între ceea ce avem înregistrat la fisc și ceea ce rezultă din conturile depuse de către contribuabili”, a anunțat, după ședința de Guvern, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.

De asemenea, se va înființa Comitetul e-TVA, în așa fel încât cei care fac parte din acesta să observe dacă trebuie formulate alte propuneri de măsuri pentru îmbunătățirea acestui mecanism. Totodată, Guvernul a aprobat extinderea perioadei de 5 zile la 20 de zile pentru validarea datelor și informațiilor din decontul de TVA precompletat.

În plus, s-a abrogat nota justificativă și s-a înlocuit cu notificarea de conformitate. „Aici s-a adăugat că nu folosim notificarea de conformitate atunci când există erori materiale, când există inadvertențe între bazele de date și alte situații care se vor constata și se vor aproba prin ordin de ministru, ca urmare a celor șase luni în care pilotăm mecanismul și îl îmbunătățim”, a declarat ministrul.

În plus, au fost revizuite contravențiile, mai declară ministrul de Finanțe.

„Au fost reduse contravențiile și s-au introdus prevederile legale pentru măsurile de prevenție, astfel încât, din acest punct de vedere, fiind un mecanism nou, să putem să luăm aceste măsuri doar atunci când identificăm că sunt situații ce privesc faptele de evaziune fiscală. Aș vrea să înțelegeți că este un pachet de măsuri de digitalizare a României, a sistemului fiscal al României”, conform lui Boloș.

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *