Saudiții anunță investiții în Portul Constanța. Grindeanu (Transporturi), memorandum de Înțelegere pentru cooperarea în domeniul serviciilor logistice

Rutele de transport din Europa se vor schimba, iar Marea Neagră și mai ales România, prin intermediul Portului Constanța, va deveni „Poarta Europei”. Arabia Saudită va face investiții serioase în România în domeniul serviciilor logistice de transport, saudiții fiind renumiți la nivel mondial pentru că au cele mai performante tehnologii în acest domeniu.

Din planul mai amplu legat de rutele de transport face parte și Memorandumul semnat de ministrul Transporturilor din România, Sorin Grindeanu și ministrul Transporturilor și Serviciilor Logistice din Regatul Arabiei Saudite, Saleh Al Jasser. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat că prin intermediul acestui Memorandum, România va beneficia de expertiza și experiența partenerilor din Arabia Saudită.

harta marea neagra

„Măsuri concrete pentru extinderea colaborării economice cu Arabia Saudită! În acest scop am semnat astăzi cu ministrul saudit al transporturilor, Saleh Al Jasser un memorandum de Înțelegere pentru cooperarea în domeniul serviciilor logistice. Documentul va contribui la dezvoltarea transportului intermodal în România. În cadrul întâlnirii de astăzi am mai discutat despre implementarea în România a celor mai noi metode de furnizare și operare a serviciilor logistice. Am pus accent pe schimbul de experiență dar și pe găsirea unor soluții pentru armonizarea politicilor și reglementărilor în domeniul serviciilor logistice. Am transmis din nou că România este un partener economic de încredere iar investitorii pot găsi aici oportunități pe termen mediu și lung.”, scrie Sorin Grindeanu.

sedinta

Cooperarea se va desfășura în următoarele domenii:

  1. Cele mai noi metode de furnizare și operare a serviciilor logistice;
  2. Schimbul și sprijinirea experienței și a celor mai recente evoluții din sectorul serviciilor logistice, inclusiv – dar fără a se limita la – zone logistice, facilități, centre, proiecte și infrastructură logistică, expeditori de mărfuri, logistică contractuală, servicii de tip last-mile, tehnologii și soluții moderne, cum ar fi utilizarea digitalizării în operarea serviciilor logistice, precum și cele mai bune practici de mediu;
  3. Alinierea și schimbul de politici și reglementări privind serviciile logistice, inclusiv împărtășirea și sprijinirea experienței și lecțiilor învățate cu privire la guvernanța serviciilor logistice, conformitatea, planurile de abilitare a sectorului și licențierea serviciilor și activităților logistice;
  4. Orice alte domenii decise de semnatari în cadrul prezentului Memorandum de Înțelegere (MoU).

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a explicat faptul că atacurile rebelilor Houthi forțează Uniunea Europeană să-și diversifice rutele de transport. Astfel, legătura dintre Asia Centrală și Europa se va face preponderent prin România, iar Portul Constanța va deveni o adevărată poartă de intrare în Europa. Recent, România a luat decizia de a investi suma de un miliard de euro în Portul Constanța Sud pentru a permite navelor de mare capacitate să opereze în port.

„Atacurile Houthi conduc la creșterea costurilor de transport pe rutele către Uniunea Europeană în mod substanțial, ceea ce înseamnă un lucru care ne afectează pe toți, inclusiv pe români, chiar dacă, să spunem, nu văd ei o legătură directă. Și asta este unul din subiecte. Cum facem să ne coordonăm mai bine pentru a lupta împotriva atacurilor persistente asupra rutelor de transport. Marea Neagră este o altă rută de transport importantă, care este acum sufocată de conflictul din Ucraina. Deci, v-am dat două exemple. Vreau să vă dau și unul pozitiv. Discutăm despre diversificarea rutelor de transport și despre cum facem să întărim coridorul mijlociu, ceea ce înseamnă conexiunea între Asia Centrală și Europa, prin țările din Caucaz, Marea Caspică. Și vestea bună pentru noi este că partea de intrare a acestui coridor către Uniunea Europeană este portul Constanța, este România în principal. Vom avea, cel puțin în Uniunea Europeană, planuri destul de avansate în această direcție”, a spus Adina Vălean.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *