Matichescu (OMD Mamaia Nord): „Faptul că avem opțiuni de masă și de cazare pentru toate buzunarele, mă face să fiu încrezătoare că vom câștiga loialitatea turiștilor români”

Turismul estival este într-o continuă situație de modernizare și adaptare, față de neprevăzut: oscilațiile numărului de turiști, preferințele lor, clima, promovarea, concurența ș.a.m.d. De exemplu, prețurile și canicula au influențat planificarea vacanțelor de vară ale românilor, o bună parte dintre aceştia alegând să-şi programeze vacanţe mai scurte de 7 zile, potrivit unui studiu. 56% dintre turiștii români și-au planificat vacanțele de vară anul acesta în perioada de vârf a sezonului (Iulie-August), aspect care se vede în zona litorală, unde președintele OMD Mamaia Nord, Mirela Matichescu, vorbește de o creștere de 15% față de vara lui 2023, ceea ce indică „o revenire a interesului pentru litoralul românesc”.
Intrăm în ultima lună a verii. Promovarea este marea problemă a marketingului autohton, care este nevoit să se lupte cu greii din domeniu, precum Grecia sau Turcia, în contextul în care cu bulgarii suntem comparabili, cu intenția să îi… depășim. „Avem suficiente facilități ca să putem să satisfacem nevoile turiștilor”, subliniază Matichescu:
„Stațiunea Mamaia Nord se pregătește pentru luna august, ultima lună a verii, cu o creștere notabilă a rezervărilor comparativ cu sezonul estival precedent. Conform datelor disponibile, numărul de turiști a înregistrat o creștere de aproximativ 15%, indicând o revenire a interesului pentru litoralul românesc. Factori precum îmbunătățirea infrastructurii și diversificarea ofertelor turistice au contribuit semnificativ la această tendință pozitivă. Cu toate acestea, există provocări constante care pot influența experiența turiștilor, iar operatorii economici fac demersuri în permanență ca să găsească cele mai adecvate soluții. Totul se poate îmbunătăți, importantă este aplecarea spre turism și spre calitatea sejurului pe care îl petrece. Mamaia Nord adoptă o politică a constanței prețurilor, în sensul în care dorința noastră este să le menținem reltiv constante pe durata sezonului estival, fără să avem vârfuri care să genereze nemulțumiri printre turiști. În ceea ce privește șezlongurile, avem suficiente facilități ca să putem să satisfacem nevoile turiștilor, fără să existe fenomenul „vânatului de șezlonguri”. În legătură cu algele, vreau să spun un lucru foarte clar: când restul litoralului era sufocat de alge, apa din Mamaia Nord era la fel de transparentă ca cea din Grecia. Plajele noastre au fost mereu curate și atractive. Într-un mediu concurențial, destinații precum Grecia, Bulgaria și Turcia au reușit să atragă atenția mass-media din România prin strategii de promovare și campanii de marketing intensificate. Dar am încredere în judecata și în alegerile făcute de turiștii români. Și am încredere în ce putem face împreună, mass-media, operatori economici, autorități, și noi, Organizațiile de Management al Destinației. Promovarea constantă a avantajelor unice, cum ar fi calitatea nisipului și a plajei, cultura locală, accesul facil, faptul că avem opțiuni de masă și de cazare pentru toate buzunarele, mă face să fiu încrezătoare că vom câștiga loialitatea turiștilor români”, a spus Matichescu, pentru TOMIS NEWS.