Luna iulie, plină de concerte și evenimente, organizate de OMD Mamaia. Măndilă: „Afirmăm cu tărie că business-ul turistic în stațiune este unul foarte-foarte bun. Ceea ce se promovează din anumite interese nu reflectă realitatea”

|
mandila

Stațiunea Mamaia traversează un sezon estival efervescent, cu o ofertă de evenimente care transformă litoralul românesc într-o destinație tot mai atractivă pentru turiștii din întreaga țară. Organizația de Management al Destinației (OMD) a demarat, începând cu 1 iulie, o serie de spectacole și manifestări gratuite, gândite să ofere vizitatorilor experiențe memorabile și să consolideze statutul stațiunii ca pol al divertismentului de pe litoral.

concert copii

Atmosfera vibrantă a sezonului a fost setată încă din minivacanța de 1 Mai, când turiștii au început să sosească în număr mare, iar evenimentele au continuat pe parcursul Zilei Copilului și a minivacanței de Rusalii, perioade în care vremea favorabilă a contribuit la succesul activităților. De atunci, săptămânal, Mamaia propune o diversitate de spectacole adaptate tuturor vârstelor și preferințelor. În fiecare joi, între orele 18:00 și 20:00, piațeta Perla găzduiește reconstituiri istorice în premieră pentru stațiune, acoperind epoci variate – de la războaiele daco-romane, la epoca medievală, secolul al XIX-lea și până la evenimentele secolului XX. Publicul are ocazia să asiste la parade, demonstrații de echipamente de luptă, manufacturi tradiționale din piele și metal, dar și la schimbări de gardă care aduc un plus de autenticitate. Copiii, dar și adulții, pot imortaliza aceste momente prin fotografii alături de personaje istorice, transformând fiecare seară într-o călătorie în timp. Tot în serile de joi, după reconstituiri, Grupul Vouă aduce umorul și buna dispoziție, atrăgând un public numeros și divers. Weekendurile sunt dedicate celor mici și familiilor, cu spectacole interactive, povești îndrăgite, magie, pictură pe față, baloane colorate și concursuri de talente, astfel încât fiecare vizitator să plece cu amintiri plăcute. Piațeta Cazinoului, loc emblematic al stațiunii, devine centrul unor show-uri tematice ce acoperă patru zile consecutive. Joi, atmosfera de discotecă aduce nostalgia serilor de altădată, vineri este dedicată artiștilor Mamaiei, sâmbăta aduce pe scenă nume sonore ale muzicii românești, iar duminica este rezervată artiștilor locali, recunoscuți pentru interpretările de excepție. Toate aceste evenimente sunt gratuite, oferind turiștilor șansa de a se bucura de muzică de calitate și de o atmosferă vibrantă, indiferent de ziua aleasă pentru vizită.

„Noi suntem la încălzire de la minivacanța de 1 Mai, apoi ne-am atins temperatura optimă de funcționare odată cu weekend-ul de Ziua Copilului, cu minivacanța de Rusalii – una foarte reușită, mai ales că și vremea a ținut cu noi – iar de atunci, în fiecare săptămână, punem la dispoziția turiștilor tot felul de spectacole și evenimente ca să le facem șederea cât mai plăcută în stațiune. Deci, de la 1 iulie, OMD organizează în punctele de interes – piațeta Perla și piațeta Cazinoului – o serie de evenimente tip concerte artistice sau spectacole, în mod gratuit. La Perla sunt manifestări copiilor sau familiilor, să se bucure de plajă, de mare și, pe timp de seară, de anumite show-uri. Începem cu ziua de joi, între 18:00 – 20:00, când avem reconstituirile istorice. Sunt în premieră în stațiunea Mamaia și „atacă” mai multe perioade istorice, cea antică – prin războaiele daco-romane; cea medievală, apoi sec. al 19-lea, apoi trecem în sec. al 20-lea, avem multe reenactinguri care prezintă desfășurarea echipamentelor de luptă, a bătăliilor, manufacturi din piele și metal; apoi – parade, schimbare de gardă și, bineînțeles, fac poze cu toți turiștii, spre bucuria copiilor. Așadar, valuri de istorie în stațiunea Mamaia. Tot acolo, joia, de la 20:15, Grupul Vouă, care strânge foarte mulți turiști. Vineri, sâmbătă, duminică, spectacole pentru copii – povești cunoscute de cei mici, avem magicieni, picture faciale, baloane, concurs de voce și talent; așadar o serie de manifestări pentru deliciul copiilor. Dacă ne mutăm la piațeta Cazinou, la faimoasa scenă Mamma Mia, discutăm de patru zile de show. Joi avem conceptul show-discotecă; vineri – conceptul Mamaia artista; sâmbătă – showtime, iar duminică – Mamaia nostalgia show. Dacă sâmbătă avem cei mai importanți artiști din țară, ulterior discutăm de artiști locali bine cunoscuți la un nivel de interpretare excellent. În iulie, turiștii care au ales deja stațiunea Mamaia, pot fi prezenți la cele două puncte de interes, la muzică bună, gratuit”, a spus președintele OMD Mamaia, George Măndilă, pentru TOMIS NEWS.

reenacting

Reprezentanții OMD subliniază că, deși o parte dintre turiști aleg destinații externe, Mamaia își recâștigă treptat locul în preferințele românilor, datorită creșterii calității serviciilor, investițiilor în divertisment și a unei oferte adaptate tuturor categoriilor de public. Chiar dacă prețurile din alte țări pot părea mai accesibile, avantajul salariilor mai mari în România și al evenimentelor de top compensează diferențele față de Bulgaria – de exemplu, iar litoralul autohton devine tot mai apreciat. Mamaia, odinioară subiect de critici, este redescoperită și valorizată de o nouă generație de turiști, care aleg să se bucure de vacanță acasă, într-o atmosferă modernă, sigură și plină de evenimente.

„Dacă e să răspundem punctual, stațiune scumpă, Mamaia e mult prea mare ca să fie definită scumpă sau ieftină – sunt 8 km lungime, 600 lățime, care are mai mult de 30.000 de locuri de cazare, iar în weekend când se umplă, plus constănțenii care ie la plimbare, discutăm de un oraș de mărime medie din România, cu toate cele bune și cele rele la un loc. Avem hoteluri de 2 stele, dar și de 5 stele; avem autoservire, restaurant glamoroase, luxoase, unde produsele sunt prezentate similar ca la marile restaurante din Occident. Un segment din populația României poate să suporte niște prețuri, iar cererea este din ce în ce mai mare. Totodată, dacă discutăm de cluburi, acestea sunt la nivel de scenotehnică, echivalent cu stațiunile de la Mediterana. Există beach-barurile de pe plajă care duc muzica până la răsărit; plajele sunt de aproximativ 100, deci cu șezlonguri mai scumpe dar și foarte ieftine. Scump sau ieftin nu poate fi o comparație, stațiunea e lipită de oraș, dacă e să discutăm de plin sau gol – stațiunea are acum o nouă spațialitate, prin adăugarea celor 8 km de plajă pe o lățime de 300 m, practic s-a dublat suprafața stațiunii, iar oamenii se văd mai răsfirați. Practic, la hotelurile de 4 stele nu mai găsești rezervare în weekenduri. (…) Ne uităm efectiv la gradul de ocupare a hotelurilor, iar în weekenduri este de 100%! Este adevărat că la începutul săptămânii sunt mai multe locuri, dar este un lucru care se întâmplă în toate stațiunile din lume. Afirmăm cu tărie că business-ul turistic în Mamaia este unul foarte-foarte bun. Ne așteptăm la o creștere a indicatorilor turistici față de 2024, așteptat și pronosticat de noi la începutul anului. Ceea ce se promovează din anumite interese nu reflectă realitatea din stațiune. În momentul de față, stațiunea are o voce unică, un mesaj centralizat și respinge cu fermitate aceste afirmații nepotrivite la adresa ei”, a mai spus Măndilă, pentru TOMIS NEWS.

concert mamaia

Vara aceasta, Mamaia pulsează de energie, culoare și momente de neuitat! Dacă încă nu ți-ai planificat vacanța, acum este momentul perfect să alegi litoralul românesc, unde fiecare săptămână aduce noi surprize și spectacole gratuite, create special pentru ca tu și familia ta să vă bucurați de zile relaxante și seri pline de emoție.

„Din punctul meu de vedere, cred că lucrurile nu se schimbă. Cei care au ales să plece în afara țării o vor face din nou, eventual vor schimba marea sau oceanul. Dar noi nu suntem geloși pe românii care aleg să își facă vacanța în străinătate, mi se pare normal din moment ce salariile au crescut, iar românii sunt niște turiști vânați de marile agenții pentru a-i scoate în străinătate. În Bulgaria, salarizarea minimă este mai mică cu 25% față de România, de aceea prețurile din Bulgaria sunt mai mici decât în România. Dacă luăm un oraș similar din Bulgaria, cum este Varna și stațiunea de lângă, vom observa 15-20% prețuri mai mici, dar consider că e mai bine să ne bucurăm de salarii mai mari cu 25-30% 12 luni pe an și o dată pe an să plătim o stațiune mai scumpă cu 15-20%. Dar prețurile din Bulgaria cresc și atunci se va putea vedea adevărata competiție. În Grecia, incendii sunt în fiecare an, ne pare rău, privesc cu regret că există și victime acolo, dar Grecia e o piață mult prea mare și mult prea stabilă în turismul internațional ca să se lase influențată de așa ceva. Românii care aleg Grecia, dacă aud de un incendiu, schimbă zona din Grecia, nicidecum țara. Lucrurile merg înainte, există o creștere a românilor pe litoral și sunt din ce în ce mai mulți cei care regândesc poziția față de litoralul românesc. A fost o perioadă în care litoralul a fost batjocorit, în special stațiunea Mamaia a fost subiect de ocară, dar lucrurile încet-încet se repară și românii redescoperă litoralul românesc, pe care l-au iubit odinioară, iar Mamaia ocupă primul loc în aceste preferințe”, a concluzionat Măndilă, pentru TOMIS NEWS.

Distribuie:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *