Google lansează „Bard”, un chatbot cu inteligență artificială, concurență pentru ChatGPT

Google a dezvăluit luni un nou instrument de chatbot denumit „Bard”, într-o încercare aparentă de a concura cu succesul viral al ChatGPT, transmite Bloomberg. Sundar Pichai, CEO al Google și al companiei-mamă Alphabet, a declarat într-o postare pe blog că Bard va fi deschis pentru „testeri de încredere” începând de luni, cu planuri de a-l face disponibil publicului „în următoarele săptămâni”.

La fel ca ChatGPT, care a fost lansat public la sfârșitul lunii noiembrie de către compania de cercetare în domeniul inteligenței artificiale OpenAI, Bard este construit pe un model lingvistic de mari dimensiuni. Aceste modele sunt antrenate pe cantități vaste de date online pentru a genera răspunsuri convingătoare la solicitările utilizatorilor.

„Bard încearcă să combine amploarea cunoștințelor din lume cu puterea, inteligența și creativitatea modelelor noastre lingvistice mari”, a scris Pichai. „Se bazează pe informații de pe web pentru a oferi răspunsuri proaspete și de înaltă calitate.”

Anunțul vine în contextul în care se consideră că produsul principal al Google – căutarea online – se confruntă cu cel mai important risc din ultimii ani. În cele două luni de când a fost lansat pentru public, ChatGPT a fost folosit pentru a genera eseuri, povești și versuri de cântece, precum și pentru a răspunde la unele întrebări pe care cineva le-ar fi putut căuta anterior pe Google. Se pare că atenția imensă acordată ChatGPT a determinat conducerea Google să declare o situație de „cod roșu” pentru afacerea sa de căutare. Într-un tweet de anul trecut, Paul Buchheit, unul dintre creatorii Gmail, a avertizat că Google „ar putea fi la doar un an sau doi distanță de o perturbare totală” din cauza creșterii inteligenței artificiale.

Microsoft, care a confirmat planurile de a investi miliarde de dolari în OpenAI, a declarat deja că va încorpora instrumentul în unele dintre produsele sale – și se zvonește că intenționează să îl integreze în motorul său de căutare, Bing. Tehnologia de bază care susține Bard există de ceva timp, deși nu este disponibilă pe scară largă pentru public. Google a dezvăluit modelul său lingvistic pentru aplicații de dialog (sau LaMDA) în urmă cu aproximativ doi ani și a declarat luni că această tehnologie va alimenta Bard. LaMDA a ținut prima pagină a ziarelor la sfârșitul anului trecut, când un fost inginer Google a afirmat că robotul de chat era „sensibil”. Afirmațiile sale au fost criticate pe scară largă în comunitatea AI.

În postarea de luni, Google a oferit exemplul unui utilizator care i-a cerut lui Bard să explice noile descoperiri făcute de telescopul spațial James Webb al NASA într-un mod pe care un copil de 9 ani l-ar putea găsi interesant. Bard răspunde cu puncte de conversație. Primul dintre ele sună astfel: „În 2023, JWST a reperat o serie de galaxii poreclite “mazăre verde”. Li s-a dat acest nume pentru că sunt mici, rotunde și verzi, ca mazărea”.

Bard poate fi folosit pentru a planifica petrecerea bebelușului unui prieten, pentru a compara două filme nominalizate la Oscar sau pentru a obține idei de prânz pe baza a ceea ce aveți în frigider, potrivit postării de la Google. De asemenea, Pichai a declarat luni că instrumentele bazate pe inteligență artificială vor începe în curând să fie lansate pe instrumentul principal de căutare al Google.

În curând, veți vedea în Căutare funcții bazate pe inteligență artificială care vor distila informații complexe și perspective multiple în formate ușor de digerat, astfel încât să puteți înțelege rapid imaginea de ansamblu și să învățați mai mult de pe web”, a scris Pichai, „fie că este vorba de căutarea unor perspective suplimentare, cum ar fi blogurile unor persoane care cântă atât la pian, cât și la chitară, sau de aprofundarea unui subiect conex, cum ar fi pașii pentru a începe ca începător”.

Dacă Google se îndreaptă mai mult în direcția încorporării unui instrument de chatbot AI în căutare, acest lucru ar putea veni cu unele riscuri. Deoarece aceste instrumente sunt antrenate pe baza datelor online, experții au observat că au potențialul de a perpetua prejudecățile și de a răspândi dezinformări.

„Este esențial”, a scris Pichai în postarea sa, „să aducem în lume experiențe înrădăcinate în aceste modele într-un mod îndrăzneț și responsabil”.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *