Educație tip Ligia Deca: Copiii la școală sunt învățați că părinții sunt opresori, iar fuga de acasă este o soluție

elevi 1

Programa școlară pentru clasa a V-a cuprinde o materie intitulată „Educație socială”. Manualul de Educație socială conține însă lecții de-a dreptul revoltătoare, în care părinții sunt prezentanți în rol de opresor, iar fuga de acasă este prezentată ca o soluție. Manualul de educație socială pentru clasa a V-a de la Editura Litera este realizat de Liliana Zascheievici, Nicoleta-Laura Crețu, Tamara Mănatu, Elena Nedelcu și Maria-Dorina Stoica.

La finalul manualului, copiilor li se propun două scenarii pentru piese de teatru educative. În primul scenariu, o fată pe nume Maria este în rol de „oprimată”, pentru că tatăl ei, „opresor”, nu este de acord să meargă la un liceu din oraș. Deznodământul este acela că Maria și sora ei, deja căsătorită, plănuiesc să fugă împreună de acasă.

În al doilea scenariu, un băiat pe nume Andrei este „oprimat” pentru că mama lui, „opresor”, nu este de acord ca el să devină chitarist, ci dorește să învețe pentru a deveni medic. În final, tatăl lui Andrei, divorțat anterior de mama copilului, îl cheamă pe acesta să se mute la el, mărturisindu-i că și el a plecat de acasă din cauza soției și a soacrei. În același manual, copiii sunt îndemnați să citească două articole de presă, unul din Click și unul din Vice, despre exploatarea copiilor prin muncă, în care sunt descrise evenimente cu impact emoțional, în special asupra unor copii de 10-11 ani.

image 13

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *