Dunărea a secat atât de mult, încât se vede baza pilonilor pe care stă Podul Prieteniei! Măsurile României ca să evite ÎNCHIDEREA circulației fluviale

Seceta încetinește transportul mărfurilor pe Dunăre, nivelul apei fiind pe alocuri cu doi metri sub cotele normale. Mai multe nave au eșuat din acest motiv. Ca să nu suspende transportul de mărfuri pe Dunăre, România face dragaj și în zona bulgărească, după ce țara vecină a abandonat lucrările. Guvernul a alocat 9,5 milioane de lei, în ședința de miercuri, pentru dragarea Dunării în partea bulgară. Decizia a fost luată ca urmare a faptului că, în aval de Porțile de Fier II, debitele de intrare a apei au ajuns la 1950 de metri cubi pe secundă, la mai puțin de jumătate față de media anuală a lunii iulie, de 5350 m3/s.

Partea bulgară a spus, în ultimul moment, că nu se mai poate implica în dragarea Dunării, astfel că au semnat o solicitare ca partea română să se ocupe și de dragarea sectorului bulgăresc. România a început dragarea încă din luna mai pentru a nu exista probleme”, a declarat Angela Ivan, directorul Administrației Fluviale a Dunării de Jos, pentru Europa Liberă.

Intervenția va avea loc în zona orașului Belene de pe Dunăre, între kilometrii de frontieră (kmf) 375 și 610. Măsura vine după ce mai multe nave de transport au avut probleme pe Dunăre.

În zona Belene, am avut situația în care barje încărcate cu 2,7 (adâncimea apei până la care coboară barja) au dat cu fundul de apă. Una din barje s-a dus pe partea dreaptă a șenalului, la fel cea de-a doua. A fost nevoie să meargă remorchere să le scoată”, a mai spus Angela Ivan.

Șenal = porțiune navigabilă în lungul unui râu, al unui canal sau al unui lac, destul de largă și de adâncă pentru a asigura navigația. Potrivit șefei Administrației Fluviale a Dunării de Jos, aceste intervenții au fost unele nepericuloase și s-au încheiat repede.

„Intervențiile au fost minore și s-au rezolvat repede. Am trimis și nava semnal pentru a putea stabili traseul clar în funcție de nivelul apei în anumite zone”, a spus ea, informează romania.europalibera.org

Citește articolul integral AICI. 

Noi imagini îngrijorătoare cu Dunărea arată că a secat atât de mult, încât pilonii Podului Prieteniei de la Calafat, ce leagă România de Bulgaria, se văd în totalitate, de la bază, iar unul dintre ei deja este în întregime pe uscat. Localnicii spun că nu s-a mai întâmplat până acum așa ceva.

Debitul Dunării la intrarea în țară a ajuns la 1.900 de metri cubi pe secundă. De 10 ani nu a mai fost atât de scăzut în această zonă. Ca să vă imaginați cât de scăzută este Dunărea în această zonă, a Podului Prieteniei, care leagă cele două țări, România de Bulgaria, trebuie spus că până acum 2 luni, primul pilon al podului era în apă, iar acum este în totalitate pe uscat. Oamenii din zonă spun că niciodată nu au văzut pilonii podului în întregime, potrivit jurnaliștilor de la Digi 24.

Citiți continuarea AICI

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *