CNAIR lărgește Autostrada Soarelui, acolo unde drumul o permite, la 3 benzi pe sensul de mers

fetesti 2

Circulația pe autostrăzile care pleacă din București este de multe ori un adevărat coșmar, din cauza aglomerației. CNAIR a început un amplu proiect prin care pe autostrăzile A1, A2 și A3 se va proceda la o extindere și se va ajunge, acolo unde drumul o permite, la 3 benzi pe sensul de mers.

„În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora următoarele documente: • Expertiza Tehnică pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București -Pitești; A2 București -Fundulea și A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava; • Studiul de Fezabilitate (SF), ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1, București -Pitești; A2 București -Fundulea; • Revizuirea Studiului (SF), ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.) pentru sectorul de autostradă A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava. ” -SEAP.

Contractul prevede realizarea următoarelor tipuri de servicii:

– Expertiza Tehnică pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București – Pitești; A2 București – Fundulea și respectiv A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava;

– Studiul de Fezabilitate (SF) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București -Pitești și A2 București – Fundulea;

– Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru sectorul de autostradă A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava. Durata Contractului este de 18 luni, din care 17 luni pentru realizarea celor 3 Studii de Fezabilitate”.

Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.

CNAIR vrea să modifice total modul în care suntem taxați

CNAIR vrea să implementeze un nou sistem prin care șoferii vor fi taxați pe drumurile publice. Acest nou sistem va ține cont de timpul petrecut pe șosea, dar și de numărul de kilometri parcurși. Pentru a facilita acest proces, compania a inițiat o licitație publică în valoare de peste 250 de milioane de lei, având ca obiect achiziționarea unui nou sistem de tarifare. Acest sistem va superviza tariful de utilizare a infrastructurii rutiere atât pe baza timpului (sub forma unei viniete), cât și pe baza distanței parcurse de către autoturisme.

Potrivit informațiilor publicare de Ziarul Financiar, „noul sistem de tarifare va include un mod de tarifare bazat pe perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time-based) pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehiculele de transport de marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone, precum și un mod de tarifare în funcție de distanța parcursă (distance-based) pentru autovehiculele de transport de marfă cu MTMA > 3,5 tone”.

Caietul de sarcini menționează, de asemenea, că pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehicule de transport de marfă cu MTMA ≤ 3,5 tone se va aplica și un tarif de trecere (peaj) pentru utilizarea podurilor, tunelurilor și trecătorilor de munte. Licitația are termen de depunere a ofertelor până pe 7 martie 2024. Implementarea software-ului la nivel național va fi ulterior necesară pentru a transforma această schimbare în realitate.

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *