Ceva ce nu știați și e bine să aflați: „Statul paralel” din biroul judecătorului sau cum sunt mințiți magistrații, ca să emită mandate de interceptare – EDITORIAL
Pe la începutul lunii august, adică la câteva zile după publicarea unui articol în care pomeneam despre adunătura de minioni cunoscută drept Serviciul Român de Informații, am primit câteva telefoane pe numărul 0724228XXX, de fiecare dată constatând că a fost vorba de apelare eronată.
Ceea ce mi-a atras atenția a fost faptul că interlocutorii erau foarte politicoși, apelurile erau întotdeauna în timpul programului de lucru (08.00 – 16.00), iar zgomotul de fundal nu exista, aspect care mă făcea să cred că se suna dintr-un birou. Din punctul meu de vedere, prin acele apeluri telefonice s-a verificat dacă eu sunt persoana care folosește acel număr de telefon, în vederea întocmirii unui mandat de interceptare a comunicațiilor, deoarece, în articolul pe care îl scrisesem cu câteva zile înainte pentru TOMIS NEWS, îndrăznisem să atentez la imaginea viitorului prim adjunct al directorului SRI, generalul Găbiță Cojocaru, mândru posesor de flexibilitate morală excesivă și centură neagră 7 dani în imbecilitate!
Cu siguranță, tuturor oamenilor normali le trece prin cap faptul că un mandat de interceptare a comunicațiilor se obține doar dacă în fața judecătorului ajunge o solicitare care să justifice cererea luptătorilor anticorupție. În realitate, sunt mai multe metode prin care poți solicita, mimând legalitatea, interceptarea comunicațiilor unei persoane de interes!
În primul rând, îl poți acuza de trădare sau terorism, adică scrii două note, deschizi un caz și iei mandatul! Asta nu cred că s-a întâmplat în cazul meu, deoarece articolul despre corupția din SRI apăruse cu câteva zile înainte, iar deschiderea unui caz necesită ceva timp!
În al doilea rând, într-un caz mai mare, în care a fost deja emis un mandat de interceptare, soliciți modificarea/extinderea mandatului existent, susținând că ai probe care confirmă faptul că „infractorii” utilizează și alte numere de telefon. Iar în lista transmisă către judecător, strecori și numărul de telefon care te interesează. După câteva luni, în care primești interceptările persoanei de interes, transmiți superiorilor ierarhici o adresă și le comunici faptul că nu mai ești interesat de interceptarea numărului respectiv, deoarece nu mai este folosit de către persoanele cercetate.
În al treilea rând, o metodă mai rafinată, care nu putea face legătura direct între beneficiarul real al înregistrărilor pseudo-legale și proștii care își asumau mimarea legalității a fost dezvoltată după 2010, adică după căpușarea defunctei Direcții de Informații și Protecție Internă cu specialiști de la SRI!
Pentru cei care au memorie doar de scurtă durată, vă reamintesc faptul că, începând cu 2007, au fost transferați de la SRI la DIPI mai mulți ofițeri, care au fost implicați în procesul de reorganizarea a instituției. Explicațiile acestei transhumanțe inter-servicii erau multiple:
- ofițerii care se transferaseră știau că trebuie să evalueze/modifice anumite proceduri, în vederea eficientizării activității DIPI. Explicația este plauzibilă, deoarece DIPI era, din punct de vedere procedural, la nivelul anilor 90.
- Marele public, dar și restul SRI-ului, era intoxicat de presa „liberă” că eminența maronie a intelligence-ului autohton, adică Florică Coldea, nu mai putea să doarmă noaptea de grija informațiilor de siguranță națională aflate în arhivele DIPI și că era extrem de interesat să le pună la adăpost sau să le utilizeze în interesul țării! În realitate, din arhivele alea, s-a servit cine a dorit și când a dorit, iar materialele au fost utilizate, în mare parte pentru șantaj politic sau financiar, de către foarte mulți găinari!
Părerea mea este că, de fapt, căpușarea DIPI de către specialiștii SRI a avut un alt scop, mult mai sinistru! Principalii furnizori de informații către decizionalii politici sunt reprezentanții SRI și DIPI. În situația în care dorești să influențezi o decizie politică/ să elimini un decident incomod/ să promovezi interesele unui grup infracțional, este suficient să informezi decizionalii, prin ambele canale „oficiale”, cu aceleași informații false! Eu m-am lovit de chestiunea asta acum câțiva ani! În 2018, doi țucălari de la UM 0905 SRI București au întocmit un document care conținea doar informații false, încercând să genereze retragerea avizului de securitate al unui funcționar public care nu era afiliat grupării infracționale protejate de reprezentanții SRI. După câteva luni, exact aceiași informație, la fel de falsă, a fost transmisă către ORNISS de către reprezentanții DIPI, această argumentare circulară fiind suficientă pentru a distruge cariera unui om cinstit.
Eu cred că acest canal a fost utilizat și în cazul meu, interceptarea comunicațiilor fiind făcută prin intermediul reprezentanților DIPI, posibil prin includerea numărului meu de telefon într-un mandat extins, pentru a „ajuta” un prieten de la SRI. Partea haioasă este că am renunțat la cartela telefonică și la terminal în aceiași zi, nu pentru că aș avea ceva de ascuns, ci pentru că mi se pare normal ca elita intelligence-ului trebuie să muncească pentru promovarea „interesului național”, nu să se ocupe de „delicte de opinie”!
Din punctul meu de vedere, momentul în care marioneta unor grupuri infracționale din domeniul energiei și resurselor minerale, Cojocaru Gabriel, va fi promovat ca prim adjunct al directorului SRI, va reprezenta un moment de relansare a activităților infracționale în cadrul instituției, băiatul ăsta având intelectul lui Florică Coldea și caracterul lui Mitică Dumbravă!
Sorin Prioteasa – contributor TOMIS NEWS – este căsătorit și are doi copii. A absolvit Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul“, a activat timp de mai mulți ani ca ofițer în intelligence, dar și în calitate de contractor independent în zone de conflict. În prezent, este programator în cadrul unei companii multinaționale.