Căile ferate se degradează mai repede decât pot fi reparate, iar CFR Călători a scumpit din nou biletele

cfr calatori gara constanta 1

CFR a informat că prețurile biletelor de tren au fost majorate începând cu 1 aprilie, dar doar pentru unele categorii de vagoane. Mai multe informații vor fi prezentate în continuare. CFR Călători a informat că biletele de tren pentru vagoanele de dormit vor suferi o creștere de preț începând de astăzi. Modificările vizează ajustarea tarifelor în funcție de numărul de paturi disponibile într-o cabină, conform Playtech. Astfel, cei care doresc să își achiziționeze bilete cu loc la cușetă vor suporta o majorare de 6 lei, în timp ce cei care optează pentru loc în vagonul de dormit vor plăti un supliment suplimentar de 15 lei. Ajustarea tarifelor se va aplica pentru toate călătoriile interne.

În plus, pentru călătoriile în vagoanele cușetă, suplimentele pentru patul în cabină cu patru locuri vor fi de 78 de lei, față de 72 de lei anterior, iar pentru patul în cabină cu șase locuri vor fi de 58 de lei, comparativ cu 52 de lei cât era în trecut.

În urma unei majorări anterioare în luna decembrie a anului trecut, când tarifele s-au ajustat cu 8,8%, CFR Călători implementează noi tarife începând de astăzi, 1 aprilie 2024. De asemenea, CFR Călători are în plan închirierea de automotoare diesel pentru trenurile de scurt și mediu parcurs, conform procedurii demarate prin SEAP. Automotoarele propuse trebuie să aibă o capacitate minimă de 100 de călători și pot fi fie noi, fie second-hand, cu o vechime de până la 20 de ani. Acestea trebuie să îndeplinească standardele de poluare de cel puțin Stage 2 și să respecte normele STI referitoare la nivelul de zgomot.

Trenurile vor circula pe următoarele rute:

București – Pitești

București – Pitești – Craiova

București – Pitești – Curtea de Argeș

București – Golești – Câmpulung

București – Titu – Târgoviște

București – Urziceni

București – Slobozia – Ciulnița

București – Giurgiu

Craiova – Piatra Olt – Sibiu

Craiova – Piatra Olt – Râmnicu Vâlcea

Craiova – Calafat

Căile ferate se degradează mai repede decât pot fi reparate

Căile ferate ale țării se degradează mai rapid decât pot fi reparate. Asta înseamnă că nu vom putea scăpa de restricțiile de viteză ale trenurilor prea curând sau deloc, cum recunoaște și ministrul Transporturilor. Anul trecut, de exemplu, au fost eliminate restricții care, împreună, cumulau 555 de kilometri. Dar au fost introduse altele noi, care, însumate, ajungeau la 764 de kilometri. Cu bani europeni, CFR speră totuși să oprească acest trend. Bruxelles-ul pompează miliarde de euro în modernizarea și repararea căii ferate din Romania. Speranța este că și la noi trenul se va apropia de vitezele din Vest. Deocamdată, suntem departe de acest deziderat. Trenurile circulă cu peste 100 km/h doar pe aproximativ 3.700 de km de cale ferată de la noi din țară.

Aproape de gara din Chiajna, cu lopata și târnăcopul, câțiva muncitori lucrează la traversele de cale ferată. În locul celor din lemn sunt montate unele noi, din beton.

Alexandru Florea, șef lucrări: „Am băgat 490 de traverse”.

Reporter: Doar pe curba asta.

Alexandru Florea, șef lucrări: „Da. Aici sunt 815 de băgat. Jumătate aproape am făcut. Și mai aveți mai încolo. Mai am uite până unde se văd traversele alea date jos. Acolo la cap de tot”.

Cristina Sbîrn, jurnalist Digi24: Astfel de lucrări de înlocuire a vechilor traverse de lemn cu unele din beton, pentru că cele din lemn sunt putrezite, sunt absolut necesare dacă CFR Infrastructură vrea să scăpe de restricțiile de viteză de pe calea ferată. În momentul de față sunt 473 de zone în care trenurile sunt obligate să circule cu viteză redusă ca să nu sară de pe șine. În total vorbim despre 930 de kilometri de cale ferată.

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *