ANPC pune la dispoziție o adresă de e-mail unde poți reclama practicile înșelătoare ale băncilor
Românii care au credite și se simt înșelați de către practicile bancare, pot face de acum reclamații pe noua adresă de email pusă la dispoziție de ANPC. Măsura a fost introdusă după ce ANPC a sancţionat 19 bănci pentru practici comerciale înşelătoare în privinţa contractelor de creditare pe termen mediu şi lung. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor simplifică astfel procesul de reclamare a neregulilor, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele și să îi determine să ajungă într-o situație financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat.
Adresa la care pot fi semnalate neregulile din sistemul bancar este spsf@anpc.ro. Adresa de e-mail prin care consumatorii pot semnala probleme de tipul:
- creșterea exagerată a ratelor și, ca atare, a gradului său de îndatorare, față de momentul contractării creditului
- creșterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale
- prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă și 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare
În cazul în care doriți să semnalați astfel de situații, transmiteți, pe adresa de e-mail menționată, scanarea următoarelor documente:
- contractul şi scadențarul inițial
- valoarea actuală a ratei
- notificările primite de la bancă
- venitul net al titularului, la momentul contractării și în prezent
- corespondența pe care ați avut-o cu banca
Pentru documentarea comparativă, ANPC îi sfătuiește pe reclamanți să trimită documentele fără a dezvălui datele personale.