A crescut salariul minim. Lungoci (PSD): „Asta înseamnă mai multă stabilitate și recunoaștere a muncii depuse”

lungoci

Salariul minim brut garantat în plată s-a majorat de la 1 iulie 2024 la 3.700 lei brut, creșterea fiind de 12,12% față de nivelul actual de 3.300 de lei. Precizăm faptul că 300 de lei nu sunt taxați la acea sumă. Prin umare, un angajat plătit astfel va primi o sumă de 2.363 lei în mână (adică suma netă). Ministerul Muncii spune că în România beneficiază în prezent de salariul minim brut garantat în plată aproximativ 760.000 de salariați, ceea ce reprezintă un procent de 13,9 % din numărul total de salariați activi.

Măsura susținută de PSD este salutată și de deputatul social-democrat constănțean, Lucian Lungoci:

„Salariul Minim a Crescut! Astăzi marcăm un nou capitol pentru angajații din România! Pentru 1,8 milioane de angajați, majoritar din sectorul privat, salariul minim brut se majorează de la 3.300 la 3.700 de lei. Asta înseamnă mai multă stabilitate și recunoaștere a muncii depuse! Iată cum arată noua schimbare:

– Salariul minim brut: de la 3.300 lei la 3.700 lei (+400 lei)

– Salariul net în mână: de la 2.079 lei la 2.363 lei (+284 lei)

În urmă cu 10 ani, salariul minim brut era 800 de lei. Azi avem cu 2.900 de lei mai mult, adică o creștere de 363%! Iar 84% din această creștere din ultimul deceniu s-a realizat cu PSD la guvernare! Prin această creștere, se confirmă angajamentul continuu pentru îmbunătățirea condițiilor de viață ale angajaților. Este un pas important în protejarea puterii de cumpărare, mai ales în vremuri în care fiecare leu contează”, a transmis deputatul Lungoci.

De majorarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la 3.700 de lei vor beneficia un număr de 1.871.266 salariați. Potrivit Ministerului Muncii, majorarea propusă va avea efecte pozitive asupra creșterii economice prin stimularea ocupării, creşterii puterii de cumpărare a salariaţilor și reducerii muncii la negru.

„Majorarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată are impact asupra creșterii consumului cu o influență și asupra importului bunurilor de consum. Creșterea salariului minim poate avea efecte pozitive asupra ocupării în sectoarele în care există cerere de forță de muncă datorită faptului că munca devine mai atractivă pentru anumite categorii de salariați (femei, tineri,etc.)”, se arată în nota de fundamentare a Hotărârii de Guvern.

Salariul minim în sectorul construcțiilor a fost mărit doar pe brut de la 1 octombrie, pentru a nu le fi afectat netul angajaților după ce s-a introdus plata CASS. Astfel, acesta rămâne la 4.582 lei brut, ceea ce înseamnă că un angajat plătit astfel va avea în mână 3.196 lei. La fel ca în cazul construcțiilor, CASS a fost introdus în 2023, iar salariul minim a fost mărit atunci doar pentru a nu se pierde la salariu. Așadar, acesta rămâne la 3.436 lei brut de la 1 ianuarie 2024, ceea ce s-ar traduce într-un net de 2.396 lei. Netul e mai mare decât astăzi dacă luăm în calcul aceeași situație ca la construcții.

Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Lasă un comentariu