Zeci de TIR-uri, în Piața Victoriei: Șoferii profesioniști, nemulțumiți de măsurile de carantină și de impozitul pe diurnă. Două asociații, convinse de Guvern să RENUNȚE la protest

Zeci de TIR-uri sunt oprite în fața Guvernului, în Piața Victoriei, unde are loc un protest al transportatorilor rutieri. Aceștia sunt nemulţumiți de impozitul pe diurnă, de măsurile de carantină care le sunt impuse și de scumpirea poliţelor RCA. Protestul a început dimineață, la ora 6.00, și are autorizație până la 16.00.Asociațiile de transportatori rutieri cer reîncadrarea diurnei ca venit salarial și protestează față de impunerea carantinării șoferilor profesioniști și față de criza de pe piața RCA.

România este singurul stat european care impozitează diurna, în timp ce state din Europa de Est, precum Polonia, Lituania sau Ungaria, adoptă în mod constant măsuri de protecție a transportatorilor proprii, spun protestatarii. Efectele acestei decizii fiscale sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.

O altă nemulțumire este legată de faptul că Guvernul impune plasarea în carantină a șoferilor profesioniști care revin din țări roșii și galbene din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu COVID-19 dacă nu sunt vaccinați sau nu avut COVID-19 în ultimele 3 luni. Această constrângere stabilită de guvern este unică în Europa și perturbă grav activitatea de transport rutier, susțin asociațiile de transportatori. Potrivit acestora, șoferii profesioniști sunt exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum de altfel recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens „culoare verzi” și a indicat clar exceptarea de la carantinare a șoferilor profesioniști.

Transportul rutier este un sector economic esențial al României, având o contribuție la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro în ultimii 4 ani. Transportul rutier și serviciile conexe generează circa 5% din PIB-ul României și angajează peste 350.000 de persoane.

Dintre asociațiile care au inițiat protestul Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 și COTAR au anunțat că renunță, după ce au obținut promisiunea ministrului Finanțelor, Dan Vîlceanu, privind „corectarea demersurilor ANAF față de transportatori, prin Parlament”.

Ministrul Finanţelor, Dan Vîlceanu, a discutat marţi, 28 septembrie 2021, cu reprezentanţii organizaţiilor şi asociaţiilor patronale din domeniul transportului rutier, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) şi Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), despre regimul diurnei acordate şoferilor care efectuează transport în afara ţării.

Această situaţie se poate rezolva în Parlament ca urmare a unei iniţiative legislative depuse deja, prin care se clarifică regimul fiscal aplicat diurnelor. Sunt convins că Parlamentul va trata cu celeritate această speţă, pentru ca problema să fie rezolvată în cel mai scurt timp„, a declarat ministrul Finanţelor, Dan Vîlceanu.

Conform MF, este a doua întâlnire a ministrului de Finanţe cu reprezentanţii transportatorilor, prima fiind în data de 20 septembrie, cu liderii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

2 comentarii la „Zeci de TIR-uri, în Piața Victoriei: Șoferii profesioniști, nemulțumiți de măsurile de carantină și de impozitul pe diurnă. Două asociații, convinse de Guvern să RENUNȚE la protest

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *