Spread the love

Fenomenul bullying, care este definit ca fiind un comportament ostil/de excludere și de luare în derâdere a cuiva, de umilire, a luat amploare în anii de după Revoluție. S-a ajuns la situația în care însăși cadrele didactice să fie victimele violenței psihologice și chiar fizice, în școli. În fața acestei situații scăpate de sub control, autoritățile au luat măsuri prea puține și, de cele mai multe ori, agresorii au fost pedepsiți doar cu scăderea notei la purtare și doar uneori s-a ajuns la exmatriculare.

Nu a fost suficient în opinia a doi deputați de la PSD, Andrei Pop și Petre-Florin Manole, susținuți de 24 de parlamentari de la mai multe partide, care au inițiat un proiect de lege pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011 și care cuprinde combaterea fenomenului de bullying. Concret, în Legea educației, autorii vor să fie interzise comportamentele care constau în violența psihologică – bullying. Mergând mai departe, inițiatorii vor ca, pentru fiecare caz în parte, elevii care au săvârșit acte de violență pshiologică, precum cei care au fost victimele acestui comportament, să beneficieze de evaluare și asistență psihologică adaptată pe parcursul semestrelor. Totodată, inițiatorii mai spun că la nivelul centrelor județene de resurse de asistență educațională/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională se organizează compartimente de consiliere parentală pentru elevii care au săvârșit acte de violență psihologică, pentru a se asigura comunicarea și colaborarea între școală, familie și specialiști pentru diagnosticarea și reabilitarea pe tot parcursul școlarizării elevilor.

„Studiile arată că, la nivel european, România se situează pe locul 3 în ceea ce privește violenta psihologică – bullying, în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS). Un al studiu, de data aceasta realizat de către Asociația Salvați Copiii, a scos în evidență o serie de date îngrijorătoare: unul din 4 copii era umilit în mod repetat la școală, în fața colegilor; unul din 6 copii era bătut în mod repetat; unul din 5 copii umilea în mod repetat un alt copil la școală; 3 din 10 copii erau excluși din grupul de colegi; 7 din 10 copii au fost martorii unei situații de bullying în mediul școlar“, se arată în expunerea de motive.

Proiectul de lege care interzice comportamentele care constau în violenţa psihologică în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale a fost adoptat miercuri, 31 octombrie, de plenul Camerei deputaților cu unanimitate de voturi: 287 de voturi „pentru“. Camera Deputaților e prima sesizată în acest caz, iar Senatul este for decizional. De menționat este că inclusiv Guvernul susține acest proiect.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *