Spread the love

Primarul ales al municipiului Constanța, Vergil Chițac, a arătat în campania electorală că numărul de parcări este de 30.000 la 140.000 de mașini, de unde rezultă un deficit de 110.000 de locuri de parcare. Acest aspect este strâns legat de fluidizarea traficului în oraș, o altă problemă reclamată de șoferi, pietoni, practic întreaga comunitate pare sufocată în perspectiva deplasării. Chițac sublinia în campanie că mersul pe jos sau mersul cu bicicleta, ca forme de transport alternativ, sunt aproape inexistente, din cauza lipsei trotuarelor și a pistelor dedicate bicicliștilor, iar construirea de parcări nu ar elimina în totalitate deficitul din cauza costului foarte ridicat al acestora. Concret, Chițac propunea o parcare subterană în parcul Teatrului de operă și balet „Oleg Danovski”, o parcare supraterană la Poarta I și o altă parcare supraterană pe malul portului (strada Traian).

Primarul ales ne-a precizat că, între timp, ar fi identificat o soluție: construirea de parcări în cartierele orașului, pentru care s-ar aloca, din bugetul municipalității, 15 milioane lei.

„În momentul de față, nu am nici un motiv să îmi schimb viziunea față de subiectul comunicat în campania electorală. Pe scurt: Constanța are un deficit de 110.000 de locuri de parcare, deci avem 110.000 mașini care stau pe trotuare și carosabil și este inutil să spun că nici cetățenii nu se pot deplasa. Nici nu putem avea pretenția că trebuie să construim parcări pentru cele 110.000 de mașini, ar însemna un efort financiar colosal, sute sau miliarde de euro, deci este exclus. Atunci, strategia vizează, pe de-o parte, construirea de locuri de parcare – primul pilon; al doilea pilon îl reprezintă transportul în comun modernizat, eficientizat, atractiv pentru cetățeni și, al treilea pilon, este fluidizarea traficului. Locuri de parcare va trebui să construim și în cartiere, dar și în zona perimetrală. În cartiere, probabil vom disponibiliza o sumă din buget, să zicem 15 milioane lei, identificăm locuri în cartiere, facem construcția. Oferim locurile spre vânzare cetățenilor, este o modalitate…”, a spus Vergil Chițac, pentru TOMIS NEWS.

În Constanța a început deja instalarea de semafoare inteligente, însă Vergil Chițac a arătat că nu sunt chiar atât de smart, întrucât acestea, printre altele, trebuie sincronizate cu lungimea coloanelor de mașini aflate la culoarea roșie.

„Trebuie să ai în vedere tot orașul. E un studiu mai amplu, dar spun câteva măsuri: semaforizare inteligentă. Nu-i mare lucru, dacă în București costă 26 de milioane de euro, cred că în Constanța rezolvăm cu până în 10 milioane de euro, pentru ca toate semafoarele să fie inteligente, în sensul în care culoarea roșie să depindă de lungimea cozilor de mașini. Sigur că trebuie să regândim dacă e bine ca pe bulevardele largi să avem sensuri giratorii, care încurcă fluidizarea. Dacă pe un bulevard larg ai semaforizare inteligentă și sincronizată pleci dintr-un capăt și ajungi în celălalt, pe când un sens giratoriu încurcă această fluidizare”, a mai spus Vergil Chițac, pentru TOMIS NEWS.

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *