Varianta de ocolire a Constanței, în proprietatea autorității locale?! „Obligația Primăriei este de a o întreține“

După ce că suntem repetenți în ceea ce privește construcția de drumuri, suntem și incapabili să le modernizăm chiar și pe cele existente. Un exemplu concret îl constituie centura Capitalei, care, cea mai mare parte a ei, se află într-o stare deplorabilă și incapabilă să susțină traficul intens. Pentru ca anumite drumuri aflate în apropierea principalelor orașe ale țării să poată fi administrate mai bine, un grup de parlamentari social democrați au propus un proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor. Concret, aleșii propun introducerea unui alineat la articolul 21 din lege potrivit căruia, la cererea autorităților publice locale, drumurile de interes național care reprezintă variante de ocolire sau sectoare ale variantelor de ocolire a municipiului București, a municipiilor reședință de județ sau a municipiilor, trec din proprietatea publică a statului în proprietatea publică a unității administrativ – teritoriale, în termen de 90 de zile de la data înregistrării solicitării.

Un alt alineat introdus prevede ca autoritățile publice care au preluat în administrare drumuri de interes național au obligația de a prezenta public proiectele de investiții preconizate pentru aceste obiective în termen de 60 de zile de la preluare și de a demara lucrări de construcție în termen de cel mult 24 de luni de la data informării publice. Inițiatorii mai spun că nerespectarea termenului de informare publică ori a celui de începere a lucrărilor atrage revenirea drumurilor în proprietatea publică a statului.

„Prin Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a fost reglementat în mod unitar administrarea drumurilor publice și private, dobândirea și folosirea terenurilor, conducerea, coordonarea și controlul activităților în legătură cu drumurile publice. Potrivit O.G. 43/1997, administrarea drumurilor publice și private are ca obiect proiectarea, construirea, modernizarea, reabilitarea, repararea, întreținerea și exploatarea drumurilor. În timp, aceasta a suferit mai multe modificări și completări, printre care cele mai importante au vizat clasificarea și încadrarea drumurilor în funcție de anumite criterii, inclusiv cel al încadrării lor funcționale, dar și cele legate de natura proprietății drumurilor publice și a administrării acestora. (…) Varianta de ocolire (centura/artera ocolitoare) reprezintă un proiect de infrastructură rutieră dorit de foarte multe primării de municipii și de orașe. Menirea unor astfel de artere este legată fie de scoaterea traficului greu din localitățile respective dar și de imaginea mai largă asupra rețelei de transport dezvoltată la nivelul Uniunii europene. (…) Este de mult dovedită incapacitatea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A (urmașa Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A.) de a își atinge principalele obiective reprezentate de dezvoltarea rețelei de autostrăzi, construirea unei rețele de drumuri expres, realizarea de centuri și variante ocolitoare pentru orașele mari, conexiunea municipiilor reședință de județ și a localităților urbane limitrofe la autostrăzi și drumuri expres dar și de a asigura implementarea proiectelor de infrastructură de transport transeuropene pe care le gestionează în prezent, așa cum acestea sunt definite de legislația în vigoare. Un alt obstacol important, sesizat de autoritățile centrale, în calea realizării proiectelor de infrastructură este reprezentat de dificultățile întâmpinate de acestea în procedurile de expropriere a terenurilor necesare edificării obiectivelor planificate“, se arată în expunerea de motive a senatorului Șerban Nicolae, căruia i s-au alăturat alți 18 deputați și senatori PSD.

CITEȘTE ȘI:

Adio autostrăzi? CNADNR spartă în CNIR și CNAIR. Undă verde în Parlament pentru CNIR! Scandal din cauza numirii lui Narcis Neaga

Proiectul a fost adoptat pe 29 mai, iar în prezent este trimis pentru raport la comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor, unde termenul pentru depunerea amendamentelor a expirat vineri, iar raportul comisiei pentru transporturi și comisiei juridice trebuie emis până pe 14 iunie.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*