USR-iștii constănțeni, în consultare cu rezidenții și antreprenorii pentru viitorul regulament al zonei peninsulare

Începând din 19 iulie, pentru o perioadă de 30 de zile, regulamentul privind accesul în zona peninsulară a municipiului Constanța este în dezbatere publică. În acest sens, USR-iștii constănțeni au ieșit, la propriu, în stradă, pentru a discuta cu locuitorii și antreprenorii din zonă. Amintim că, potrivit regulamentului, locuitorii au voie doar cu un singur autoturism, aceasta fiind principala nemulțumire. De altfel, constănțenii, de la o vreme, tot sunt loviți de astfel de regulamente, unul mai controversat ca celălalt.

Astfel, liderul de grup al consilierilor locali ai USR și, totodată, președinte al organizației județene, Dumitru Caragheorghe și viceprimarul Florin Cocargeanu au discutat sâmbătă cu rezidenții din peninsulă și, printre altele, a reclamat o coincidență, probabil o obstrucționare tocmai din partea colegilor din Primărie, respectiv oamenii primarului Vergil Chițac:

Alături de colegii mei consilieri ai USR Constanța am descins în Peninsulă la un dialog cu cetățeni rezidenți dar și cu agenți economici. Întâlnirea ar fi trebuit să se țină la umbra copacilor unei mini piațete din capătul de nord al străzii Nicolae Titulescu, dar locația era ocupată, parcă înadins, de două autoturisme parcate: unul cu numere de Covasna și altul cu numere de Bacău. Trecând peste acest aspect, și peste nemulțumirile oamenilor legate de situații ce nu pot fi reglementate de acest proiect, am reținut câteva observații generale dar și unele specifice, punctuale. Astfel, ar trebui să se țină cont de sezonalitate în introducerea unor restricții iar dispozițiile legate de constrângerile de tip o locuință – un autoturism ar trebui implementate gradual în timp și nu de pe o zi pe alta, acordându-se timp și pentru implementarea unor servicii care să compenseze aceste impuneri (ex. Transport in comun electric de tip shuttle dedicat zonei peninsulare). Printre problemele punctuale s-au evidențiat: pe străzile amenajate cu dale nu ar putea fi amenajate parcări din considerente legate de norme de circulație, traficul pe anumite străzi ar trebui regândit din perspectiva dublului sens dar și deblocarea unor căi pentru defluire, semne de circulație deficitar amplasate și confuze dublate de încălcarea regulilor impuse de acestea și nesacționarea de către organele abilitate, permisivitate pentru anumite categorii de cetățeni care au în grijă rezidenți ai Peninsulei, permisivitate și pentru alte categorii de autoturisme decât cele deținute în proprietatea privată sau leasing (ex în comodat sau alte forme), permisele să nu conțină nume și adrese și să existe un sistem informatizat bine pus la punct, instituirea contra cost a unei viniete sau abonament pentru acces în peninsulă în paralel cu identificare de posibilități de parcare publică sau privată (inexistente la acest moment). Noi așteptăm în continuare și alte observații și puncte de vedere pe care să le expunem în dezbaterea publică și la care să găsim cele mai bune soluții de a se ține cont în noul regulament. Peninsula trebuie să devină, în timp, un model de civilizație pentru orașul nostru, fie că vorbim despre acest regulament dar și despre alte probleme legate de ordinea publică, de mizerie, de starea clădirilor sau chiar de regenerare urbană pe care tot oamenii ni le-au ridicat în cadrul acestei întruniri”, a transmis Dumitru Caragheorghe.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *