Universitatea Ovidius dezvoltă un proiect cu fonduri europene în domeniul digitalizării turismului la Marea Neagră

Universitatea Ovidius din Constanța (UOC), prin Facultatea de Științe ale Naturii și Științe Agricole (FSNSA), și  Marketing Development S.R.L, prin agenția de turism organizatoare Sano Touring din București, implementează, în calitate de parteneri locali, împreună cu partenerii internaționali: Arctur din Slovenia (lider de proiect), Agricola NGO din Ucraina și Tourism Institute din Georgia, proiectul „Tourism 4.0 pentru Marea Neagră — T4BS”, cu o valoare de peste 700.000 de euro, primul proiect în domeniul turismului finanțat de către Comisia Europeană prin Fondul European pentru Pescuit și Afaceri Maritime (FEPAM), informează ş. l. dr. Andrei Schvab. Conform sursei citate, acest proiect inovator și de avangardă își propune să demonstreze potențialul analizelor de date (big data) pentru dezvoltarea turismului și, cu ajutorul acestora, să reducă impactul negativ al turismului și să ajute comunitățile locale sau antreprenorii să ia decizii legate de veniturile generate de turism, dar fără să pericliteze resursele de mediu ale generațiilor viitoare.

Facultatea de Științe ale Naturii și Științe Agricole se află în avangarda testării tehnologiilor 4.0 cu aplicare directă în zona turismului, dar și a planificării teritoriale bazate pe aceste tehnologii capabile să ofere informații detaliate, aproape în timp real sau chiar în timp real. Fezabilitatea inteligenței artificiale, posibilitatea culegerii informațiilor în timp real de la diferiți senzori sau dispozitive smart, tehnologii blockchain și analiza acestora prin intermediul unui super-calculator capabil de miliarde de operații per secundă sunt testate în cadrul studiilor pilot asupra comunei Sfântu Gheorghe din Delta Dunării și a municipiului Constanța.  

Să ne imaginăm cum ar putea fi gestionat turismul, în zone foarte delicate, cum e Delta Dunării, dacă autoritățile locale ar cunoaște în timp real câți turiști sunt prezenți, care sunt obiectivele pe care le vizitează, când le vizitează, ce fel de comportament financiar sau de mediu au, care este impactul numărului de vizitatori asupra mediului, sau asupra sectorului economic, care este reacția localnicilor la acest fenomen, care este impactul asupra cererii de curent electric, de apă potabilă, sau cantitatea de deșeuri pe care turismul o generează suplimentar în locul respectiv”, a precizat ş. l. dr. Andrei Schvab.   

Universitatea Ovidius din Constanța acordă o atenție deosebită noii provocări strategice a Uniunii Europene care vizează „Dezvoltarea Albastră” (Blue Growth), întrucât de dezvoltarea zonelor costiere și a celor marine depind peste 5,4 milioane de locuri de muncă la nivel comunitar, iar activitățile economice din zona de coastă și cea marină generează venituri de peste 500 de miliarde de euro pe an. Rezultatele proiectului ar putea să scoată în evidență costul turismului raportat la beneficiile generate și astfel să atenueze conflictele dintre protecția și conservarea mediului și generarea de venituri din turism.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *