Un pensionar a primit o factură de curent de aproape 10.000 de lei: „Ăsta e consum de fabrică, nu de un televizor și trei becuri!”

Un pensionar din Mureș a primit o factură de curent de aproape 10.000 de lei, din cauza unui contor defect. Contactat de Digi24, furnizorul de energie a precizat că bărbatul îşi va primi banii înapoi luna aceasta.

„Aici este totalul de plată, 9.782 de lei  Reprezintă contravaloarea a 13.567 de kw, un consum mediu zilnic de 149 de kw. Ăsta e consum de fabrică, aici e o locuință particulară, consum casnic, un televizor, un aparat de cafea și 3 becuri”, a povestit Liviu Rodeanu, pensionarul care a primit în luna septembrie 2021 factura uriașă.  

Liviu Rodeanu, client păgubit: „Factura a ajuns în 7, prin curier. Data scadenței era în 6 septembrie, eu având pentru utilități o convenție cu banca de direct debit, în 6 banii au fost luați din cont”.

Bărbatul a reclamat situația prin poşta electronică. După trei săptămâni, reprezentanții companiei au declarat contorul defect și acesta a fost înlocuit cu unul nou. A primit apoi un mail cu recalcularea indexului.

Liviu Rodeanu: „Din fișa lor de calcul rezultă cantitatea de 15.510 kw/h care au fost facturați în plus”.  

Bărbatul a mai primit o factură de 316 lei. Asta deși, contorul a fost declarat defect. Și pentru că a refuzat să o plătească, a primit o sesizare că va fi deconectat de la rețeaua de energie. Conform regulamentului intern, compania de furnizare a serviciilor electrice are diferite termene de timp pentru soluționarea solicitărilor clienților. În acest caz, este specificat că restituirea banilor ar fi trebuit să se realizeze în termen de 30 de zile de la data clarificării situației.

Liviu Rodeanu: „Peste o săptămână sunt 60 de zile”.

Reporter: Ce răspunsuri ați mai primit?

Liviu Rodeanu: „Răspunsuri politicoase, că sesizarea este în curs de rezolvare și ca mulțumesc pentru răbdare. Este ANRE-ul care reglementeaza piața de energie și Protecția Consumatorului, dar la ei nu poți sa reclami decât dacă situația ta nu a fost rezolvată”.

Într-un răspuns pentru Digi24, furnizorul de energie electrică spune că regretă situația, dar şi că banii îi vor fi înapoiaţi bărbatului după data de 7 ianuarie: „Electrica Furnizare regretă disconfortul creat, urmând să emită factura de corecție pe numele clientului în cauză după data de 07.01.2022. Compania precizează că întârzierea emiterii facturii de corecție a fost cauzată de o serie de optimizări ale sistemului de facturare, aflate în curs de implementare la momentul actual.”

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *