Spread the love

Vineri, 13 septembrie, în ultima zi în care puteau fi depuse contestaţii în cadrul licitaţiei de atribuire a lucrărilor pentru consolidarea Cazinoului, s-a produs… inevitabilul: unul dintre participanţii la licitaţie a contestat rezultatul!

CITEȘTE ȘI:

Compania Naţională de Investiţii a deschis în luna iulie ofertele depuse pentru consolidarea şi restaurarea acestui obiectiv, clădire emblematică a Constanței, iar la licitație au participat următoarele asocieri de firme: 1. Asociere SC Eldiclau SRL (lider de asociere) & Telekom România Mobile Communications SA& Research Consorzio Stabile Societa Consortile A SRL & Implex Romcatel Cercetare Proiectare SA şi subcontractanţii Hoiura Electro Construct SRL, Facility Instal SRL şi Helinick SRL; 2. Asociere Aedificia Carpaţi SA (lider de asociere) & SC Remon Proiect SRL & SC Profesional Construct Proiectare SRL& SC Tehnoinstal SRL şi subcontractantul – Schindler România SRL; 3. Asociere SC Construcţii Erbaşu SA (lider de asociere) & SC Concas SA & SC Euras SRL & SC Polarh Design SRL.

Contractul a fost adjudecat de Asociere Aedificia Carpaţi SA, însă vineri, 13 septembrie, rezultatul a fost contestat de SC Eldiclau SRL.

CITEȘTE ȘI:

În sfârșit, s-a propus modificarea legislației!

În acest context, reabilitarea Cazinoului ar putea să devină o imposibilitate. Toți factorii implicați – de la minister la parlamentari și de la Primărie la instituții ministeriale subordonate – știau că soluția este modificarea legislației, însă în toți acești ani în care mai mult s-a plâns decât s-a făcut ceva nimeni nu a avut această inițiativă. Modificarea legislației a fost, totuși, propusă de deputatul constănțean social-democrat George Vișan. Alături de deputatul PSD Mihai Weber, Vișan a depus la Senat propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.101 din 19 mai 2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC)

Este exact propunerea care trebuia și care a lipsit în toți acești ani, cei doi parlamentari arătând faptul că inițiativa „impune o accelerare și o fluidizare a procesului în materia atribuirii contractelor ce fac obiectul legii nr. 101/2016 și are în vedere modificarea termenelor de contestare și soluționare a contestațiilor de către CNSC și a termenelor în fața instanțelor de judecată”.

Concret, Vișan și Weber au propus scurtarea lălăielii procedurale în termene pe zile lucrătoare și stabilirea termenului de contestare astfel: sesizarea CNSC la 5 zile lucrătoare, respectiv la 2 zile lucrătoare, începând cu ziua următoare luării la cunoștință despre actul autorității contractante; diminuarea la 3 zile lucrătoare a termenului de formulare a cererii de intervenție în litigiu și tot la 3 zile lucrătoare în cazul procedurilor a căror inițiere nu se realizează prin publicare în SICAP. Totodată, se propune reducerea la 2 zile lucrătoare a termenului în care autoritatea contractantă are obligația de a trimite CNSC și contestatorului punctul de vedere al contestației; reducerea la 10 zile lucrătoare de la data primirii a termenului în care CNSC soluționează pe fond contestația, respectiv o diminuare la 5 zile lucrătoare a acestui termen în situația unei excepții care împiedică analiza pe fond și, în ultimă instanță, intimatul să fie obligat să comunice instanței de judecată și petentului întâmpinarea în termen de 3 zile de la comunicarea plângerii.

Dăncilă se opune!

Propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat încă din 25 martie a.c. și de atunci este în lucru la comisiile permanente. Pe 19 aprilie, Consiliul Economic și Social a emis aviz favorabil, iar comisia pentru drepturile omului a emis, pe 19 iunie, aviz negativ. De atunci se așteaptă avizele și de la comisia juridică și de la comisia economică. Între timp, Guvernul a anunțat pe 11 iunie faptul că nu susține inițiativa legislativă: „Apreciem că reducerea termenelor de exercitare a căii de atac prevăzute de legislația europeană poate fi de natură să declanșeze procedură de infringement împotriva României, cu consecințe negative”.

Punctul de vedere al Guvernului este disponibil integral AICI!

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *