Tranzacția referitoare la DMHI Mangalia, finalizată. Compania olandeză Damen a preluat conducerea șantierului naval. Georgescu, Limanu: „Am militat pentru salvarea acestui agent economic”

Tranzacția referitoare la Șantierul DMHI Mangalia a fost finalizată. În urma acestei proceduri, Ministerul Economiei, prin Șantierul Naval 2 Mai Mangalia SA, devine acționar majoritar cu 51% din acțiuni, în timp ce partenerul olandez, Damen Shipyards Group, va deține 49% din acțiuni. Cu toate acestea, deși vor fi acționari minoritari, olandezii vor conduce, de fapt, Șantierul Naval de la Mangalia. Conducerea Ministerului Economiei spune, într-un comunicat de presă, că, având o vastă experiență în construcția de nave și în managementul șantierelor navale, dovedită inclusiv în România, la Galați, Damen va prelua controlul operațional. Cei din ME mai spun că experiența și managementul olandez vor contribui la stabilizarea șantierului, fiind așteptată o recuperare durabilă și eficientă a activității.

„În calitate de acționar majoritar statul român va monitoriza cu atenție evoluția în Șantierul Naval, pentru a se asigura în legătură cu revitalizarea obiectivului industrial“, spune ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă.

Andrușcă a salutat finalizarea tranzacției și a afirmat că, acum, există motive de optimism în șantier și în rândul comunității locale, care s-a aflat o perioadă mult prea îndelungată de timp într-o situație dificilă.

„Sunt bucuros să pot anunța finalizarea tranzacției pachetului de acțiuni la Șantierul din Mangalia, la exact 4 luni de când am anunțat public că împreună cu echipa din minister am rezolvat o situație de blocaj care dura de prea mult timp. Acum avem motive de optimism în ceea ce privește viitorul șantierului și revitalizarea acestuia. Am încredere că partenerul olandez va contribui la relansarea activității în șantier și la dezvoltarea acestuia. Vreau să felicit echipa de lucru din cadrul Ministerului Economiei pentru munca lor și pentru dedicarea lor și pentru tenacitatea cu care au urmărit să protejeze interesele statului român și ale angajaților din șantier”, a mai declarat Dănuț Andrușcă.

Preluarea oficială a Șantierului Naval DMHI Mangalia a fost făcută, luni, 23 iulie, în cadrul unei ceremonii la care nu a fost prezentă nici o oficialitate din partea statului român, Nici mass-media. Prezent în România pentru acest eveniment, Frank Eggink, membru în consiliul de administrație al Damen Shipyards Group și CFO, a exprimat aprecieri față de Ministerul Economiei și față de profesionalismul echipei din minister pe durata unor negocieri complicate și a declarat: „Cu sprijinul Guvernului României, al Șantierului Naval 2 Mai, al forței de muncă experimentate și al comunității locale, Damen își propune să restabilească sănătatea financiară a șantierului, să stabilizeze ocuparea forței de muncă și să urmărească oportunități comerciale pe plan internațional care să contribuie la restabilirea nivelurilor de activitate. Între timp, Damen va facilita o tranziție lină și va păstra angajată resursa umană talentată și calificată“.

În discursul lor, olandezii au dat asigurări că nimeni nu va fi concediat, ba, din contră. Directorul de Resurse Umane al DMHI Mangalia, care a fost detașat de la Damen Galați, Florin Spătaru, a făcut apel la cei peste 1.000 de angajați la DMHI și care au fost prezenți la ceremonie să-i îndemne pe foștii angajați să se întoarcă. Amintim că DMHI a trecut printr-o perioadă critică, iar din aproape 10.000 de angajați cât număra șantierul în urmă cu câțiva ani au mai rămas în jur de 1.600.

CITEȘTE ȘI:

VIDEO Ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, adus de Țuțuianu în vizită la șantierul de la Mangalia: „Până în martie trebuie să îmi dea documentele solicitate. Nu vor fi disponibilizări!”

Prezent la acest eveniment mai mult sau mai puțin oficial, primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu, ne-a declarat că astăzi se concretizează lupta sa de un an și jumătate pentru locurile de muncă pe care se străduiește să le garanteze.

„Am militat pentru salvarea acestui agent economic de cel puțin un an și jumătate. Pentru comunitatea locală, și aici ne referim la comună Limanu, unde funcționarea șantierului naval este vitală. În ultimii ani, numărul celor care și-au pierdut locurile de muncă pe care le aveau în cadrul șantierului a crescut. Riscăm o criză socială în zonă, motiv pentru care am și solicitat sprijinul autorităților centrale în vederea identificării unei soluții viabile atât din punct de vedere economic cât și social. Cred că prin preluarea acestui șantier naval de către grupul Damen, în zonă, vom asistă la o revigorare din punct de vedere al locurilor de muncă pentru cei din comunitatea locală.Ne dorim că acest șantier să aibă din nou comenzi, iar oamenii din zonă să aibă, astfel, cum să își întrețină familiile,fără să fie obligați să își caute job-uri în județ sau chiar în străinătate. Sunt convins că există oameni interesați de un loc de muncă în cadrul șantierului naval și, dacă situația o va impune voi avea discuții cu noul management pentru a facilita angajarea de forță de muncă din comună noastră”, a spus Daniel Georgescu, pentru TOMIS NEWS.

CITEȘTE ȘI:

Zvon demontat: șantierul naval din Mangalia NU se vinde!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*