Transportul județean, subiect de discuție în CJC. Palaz: „Un funcționar a făcut ilegalități și eu mi-am luat castane! Am fost sancționat de Ministerul Transporturilor”

Consilierii județeni s-au reunit, luni, în ședința ordinară a Consiliului Județean Constanța, în cadrul căreia au votat 11 proiecte. S-a dezbătut intens un singur proiect, ultimul de pe ordinea de zi, referitor la rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli ale județului. Referitor la această rectificare, reținem, printre altele, faptul că s-a operat diminuarea pentru secțiunea Autorități publice și acțiuni externe, cu suma de 11 milioane lei și s-a majorat la Sănătate cu peste 6,6 milioane lei.

Liberalii au amintit de problema transportului județean, cauzată de intrarea în vigoare a OUG 51/2019 privind modificarea și completarea unor acte normative în domeniului transportului de persoane. Această OUG a cauzat o mulțime de probleme în teritoriu, inclusiv la Constanța, unde deja exista o… problemă mai veche, nefiind semnate contracte de delegare de gestiune.

„De ce nu am pus pe ordinea de zi proiecte de hotărâre care să răspundă acestei nevoi?”, a precizat consilierul județean Marian Iordache.

„Transportul județean iese din sfera serviciilor publice, da? Atunci, mai este cazul de contracte de gestiune? Cum se mai pot face?”, a completat și consilierul liberal Bogdan Bola.

Direcția de transporturi este în subordinea vicepreședintelui Claudiu Palaz, care a explicat cum se prezintă situația în ansamblul ei.

„Transportul județean este o problemă la nivel de județ. Nu vreau să dau vina pe greaua moștenire, dar nu au fost făcute lucrurile cu cap de la început! Asta e realitatea… Dacă suntem în stare să ne-o asumăm, bine, dar să nu ne ascundem după deget. Trebuiau aceste contracte de delegare de gestiune, este clar! (…) Am avut un angajat în CJ care și-a asumat aceste… nu știu… ilegalități din punctul meu de vedere. Și a spus că nu sunt necesare încheierea contractelor de gestiune. Probabil, cei care erau subordonații lui nu au declanșat procedura de întocmire a acestor contracte, lucru total greșit. Dovadă este faptul că a urmat un control, chiar la preluarea mandatului, de la Ministerul Transporturilor și mi-am luat castane, am fost sancționat pe motiv că nu s-au încheiat contractele de gestiune. Oricum nu puteam schimba regulile jocului când lucrurile funcționau… Am considerat că acel funcționar nu și-a făcut treaba, am făcut demersuri pentru anchetă în comisia de disciplină. Rămâne mai departe să vedem sancțiunile. (…) Cred că aceste contracte trebuie încheiate, pentru că acum nu avem un control pe nici un transportator, fiecare zburdă după cum dorește. (…) Toate aceste erori din trecut au dus la relația care este astăzi. (…) Nu cred că suntem singurul CJ în situația asta. Poate că suntem singurul că nu avem contracte de gestiune, dar a fost o strategie greșită. E greu să îl faci pe un transportator acum să facă contract de gestiune. Cum îl obligi să facă treaba asta? Dacă faci presiune pe el, amenzi, sancțiuni, controale, deja faci un abuz. Nu poți să justifici!”, a spus Palaz.

CITEȘTE ȘI:

USR a solicitat la sfârșitul lunii trecute convocarea în ședință extraordinară a Parlamentului pentru abrogarea mai multor OUG, printre care și 51/2019, cerând ca transportul județean să reintre în categoria transportului public, iar acesta sa fie decontat elevilor inclusiv pe perioada vacanțelor. De asemenea, săptămâna trecută, Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constituțională pe OUG 51/2019, întrucât eliminarea transportului rutier de persoane interjudețean din sfera serviciilor publice denaturează trăsătura de stat social consacrată la nivel constituțional.

„În aceste condiţii, în care statul, prin autorităţile sale, nu se implică concret în stabilirea unor criterii care să permită echilibrul între interesele private ale operatorilor economici şi interesul public determinat de asigurarea transportului rutier de persoane în toate localităţile, noţiunea de stat social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile omului reprezintă valori supreme, devine un deziderat golit de conţinut. Mai mult, lipsa unei reţele de transport între localităţile interjudeţene poate aduce atingeri circulaţiei în siguranţă a persoanelor pe drumurile publice, cu repercusiuni grave în planul respectării de către stat a obligaţiei constituţionale de garantare a dreptului la viaţă, precum şi a dreptului la integritate fizică şi psihică”, subliniază Avocatul Poporului.

La sfârşitul lunii iulie, Federaţia Elevilor din România solicită Guvernului să ia măsuri de urgenţă pentru remedierea situaţiei transportului, având în vedere tragedia petrecută la Caracal, precizând că elevii din mediul rural din România sunt nevoiţi să călătorească la ocazie, iar prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019 gestionarea serviciului de transport judeţean a devenit şi mai haotică pentru că noua legislaţie este contradictorie şi contrară dreptului Uniunii Europene.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE
error0

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*