Tivilichi, director general APMC: „Până la sfârșitul anului, așteptăm investiții de 180 de milioane de euro în Portul Constanța”

Situația la zi, pentru primele patru luni ale anului, privind proiectele de investiții și perspectivele din Portul Constanța, se arată îmbucurătoare, cel puțin din punctul de vedere al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC), instituție care, luni, a prezentat un bilanț în acest sens.

„Suntem un adevărat hub de cereale!”

Directorul general al APMC, Nicolae Dan Tivilichi, a punctat faptul că dialogul dintre administrație și operatori se reflectă în cifrele din ce în ce mai optimiste.

„Suntem bucuroși să anunțăm deblocarea investițiilor private în infrastructura portuară și sunt investiții majore ale operatorilor, care au apărut ca urmare a modului de colaborare dintre acești operatori și administrație. Toate acest lucruri tind să conducă la o creștere a performanței Portului Constanța, a traficului de mărfuri ce urmează a se derula prin Portul Constanța. Apreciem ca extrem de benefică colaborarea atât cu operatorii, cât și autoritățile locale și județene. Toate duc la crearea acestui climat propice dezvoltării Portului Constanța. Încercăm să ducem mai departe ceea ce am insistat în acea Strategie a Dunării, care este pentru prima dată dezvoltată la nivelul ministerului, împreună cu toate administrațiile de la Dunăre și mare, considerând de importanță vitală folosirea la maximum a fluviului Dunărea, această autostradă de apă, devenind o alternativă la axa nord-sud, Hamburg – Pireu, așa că devenim o rută importantă, podul Europei spre Orient! Tindem și vom încerca să dezvoltăm suprastructura administrației și dezvoltarea investițiilor operatorilor privați în Portul Constanța. (…)  Suntem un adevărat hub de cereale, față de cantitatea de cereale manipulată în 2012, la 10 milioane de tone, ea a fost dublată. În anul 2016 am avut 20,7 milioane de tone. Există premise importante, ca această cantitate să crească cu măcar 10% în acest an și această creștere este legată de Strategia Dunării și aici, ca administrație, ar trebui să mulțumim ministerului, care chiar s-a implicat, spre deosebire de alte personalități, de rezolvare a problemei Dunării, pentru că este foarte important: Dunărea este alternativa la transportul feroviar. Dunărea începe să își arate adevărata ei valoare și să o punem în evidență!”, a spus Tivilichi.

Iată graficele puse la dispoziție de reprezentanții APMC, cu comentariile directorului general din cadrul conferinței de presă:

„În Portul Constanța s-a trecut de la acel tarif de utilizare a domeniului portuar la încheierea contractelor de închiriere a terenurilor, care să asigure pe de-o parte veniturile și o creștere pentru administrație, dar să permită operatorilor să aibă curajul de a investi în Portul Constanța. Suprafața închiriată a crescut exponențial în perioada precedentă, ca și veniturile din chirii. Asta a creat un confort administrației în derularea principalelor investiții în infrastructura portuară. La ora actuală, pentru 2017, valoarea va fi upgradată și va continua creșterea veniturilor din chirii, ajungând în 2018 la dublarea lor față de 2016!”

apmc1

 

„Am putea să spunem foarte clar că aceste venituri care sunt pentru aprilie 2017, sunt venituri deja încasate, nu înseamnă o creștere a creanțelor companiei, așa cum s-a întâmplat anterior. Dacă discutăm de suprafața terenurilor închiriate, față de grafic putem menționa că în primul trimestru al acestui an avem și 500.000 mp teren nou închiriat de către administrație. Cu alte cuvinte, înseamnă alți operatori! Avem posibilitatea de creștere pe metri pătrați, eventual chiar a o dubla pe o mai judicioasă alocare a suprafețelor libere din Portul Constanța, inclusiv deschiderea unor linii de producție pe platforma portuară, nu neapărat cu ieșire la mare, dar care pot profita de regimul de zonă liberă oferit de Portul Constanța. Sunt firme care deja și-au manifestat această dorință”

apmc2

 

„Clauza de performanță care a creat suficiente probleme în trecut, dar care a fost finalizată… concluzia, din punct de vedere comercial, înseamnă că administrația a reușit să capete încrederea operatorilor, ceea ce a condus la creșterea veniturilor din chirii, din volumul minim garantat, care, mergând pe următoarele trepte, în 2020, practic, va fi chiar dublat față de 2017! Operatorii au acceptat, ceea ce am propus a fost corect interpretat, după discuții intensive, în așa fel încât și dumnealor să aibă garanția investițiilor, aici era discuția importantă, cât și administrația să își joace rolul activ de actor pe piața de marfă în zonă”

apmc3

 

„Pentru prima dată avem investiții garantate prin contract, investiții al căror nivel negarantat, a crescut de la 35 mil. EUR, la aproape 100 mil. EUR, vorbesc de ce este garantat în contract. La ora actuală, investiții private demarate în Portul Constanța sunt de cca 120 mil. EUR, până la sfârșitul anului așteptăm ca cifra să treacă de 180 mil. EUR. Este un alt lucru care mi se pare cel mai important pentru Portul Constanța. Atâta timp cât un investitor privat va investi, va dori să își amortizeze investiția, iar acest lucru se traduce prin marfa care tranzitează Portul Constanța. Într-adevăr, se vede cel mai bine tot ceea ce s-a întâmplat în ultimele luni între APMC și operatorii portuari, împreună cu administrația locală și cea județeană, pentru că Portul Constanța înseamnă și Midia, Mangalia și Agigea”

apmc4

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.