Taximetriștii – INFLAMAȚI și mai tare de varianta (aproape) finală a regulamentului lui Chițac: „Consilierii PNL trebuie să RESPINGĂ proiectul! Mergem în INSTANȚĂ!”

15 propuneri referitoare la „Regulamentul privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța” au fost transmise Primăriei Municipiului Constanța. Perioada în care puteau fi trimise recomandări s-a încheiat pe 20.03.2021. Potrivit municipalității, una din nemulțumirile manifestate în cuprinsul amendamentelor a fost legată de prevederile Art. 10, ce menționează că numărul maxim de autorizații taxi stabilit pe raza municipiului Constanța este de 4 la 1000 de locuitori, respectiv 1262 de autorizații, cu argumentarea că orașul Constanța este un oraș turistic și este necesar un număr de 1500 autorizații. S-a solicitat realizarea unui nou recensământ, pentru a confirma dacă pe raza municipiului Constanța este nevoie de un număr mai mare de 1262 de autorizații stabilite prin regulament. În prezent pe raza municipiului Constanța există un număr de 1728 de autorizații taxi, numărul lor depășind cu mult numărul maxim stabilit prin lege, micșorarea numărului realizându-se doar în timp, prin disponibilizarea unor autorizații prin anularea acestora în urma nerespectării prevederilor legale.

O altă nemulțumire este legată de prevederile Art.42, alin.(3) lit. b), privind obligațiile transportatorilor, ale dispeceratelor, ale taximetriștilor și ale clienților prin care s-a stabilit ca ținuta vestimentară acceptată prin regulament să fie pantalon lung, cămașă uni, culori neutre, tricou polo în perioada 01.06-15.09, sacou și vestă în funcție de anotimp, fiind interzis alt tip de îmbrăcăminte(șort, maiou, șlapi). Probleme a ridicat și Art. 28,(1)lit.a), privind vechimea autovehiculului pentru care s-a solicitat prelungirea autorizației taxi, care nu trebuie să depășească vechimea de 10 ani – „Autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizaţiei taxi sau a copiei conforme nu depăşeşte vechimea de 10 ani de la anul fabricaţiei şi este deţinut cu titlu de proprietate sau în temeiul unui contract de leasing. Transportatorul autorizat are obligatia să înlocuiască autovehiculul deținut atunci când acesta are 10 ani de la anul fabricației, indiferent de valabilitatea autorizatiei. Înlocuirea autovehiculului se va face începând cu 1 ianuarie 2022, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2022.” De asemenea, au fost nemulțumiri legate și de prevederile Art. 30, alin(10), lit. e) cu privire la suspendarea autorizației taxi pentru o perioadă de 1-3 luni, în cazul în care transportatorul este sancționat de 3 ori într-o perioadă de 6 luni pentru încălcarea prevederilor prezentului regulament și a Legii 38/2003, precum și prevederile lit.i), privind suspendarea autorizației taxi pentru 1 lună, în cazul în care un operator de transport parchează unul sau mai multe autovehicule pe domeniul public și nu prezintă în termen de 3 zile lucrătoare documentele doveditoare din care să reiasă evidența șoferilor care au condus autovehiculele la momentul respectiv. Totodată, s-a cerut și modificarea  Art. 40 privind valoarea tarifelor maximale de distanță  de  3,5 lei/km, prin majorarea acestora.

Nici forma actuală a regulamentului de taxi propus de primarul Vergil Chițac și Horia Constantinescu nu îi mulțumește pe operatori, mai ales că, în cea mai mare parte proiectul este… la fel ca varianta inițială. În acest sens, președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România (CNTR) filiala Constanța, Sorin Coadă, ne-a precizat că Primăria Constanța nu are nici un fel de viziune în ceea ce privește această formă de transport, întrucât lovirea din toate direcțiile va face ca șoferii să plece spre transportul alternativ, pe care municipalitatea nu are cum să îl controleze. Coadă reclamă o mulțime de reglementări cu non-sens și, în final, solicită consilierilor locali liberali să respingă proiectul. De asemenea, în cazul în care proiectul va fi adoptat, Consiliul Local Constanța va fi chemat în instanță:

„Noi le-am adus la cunoștință solicitările noastre. Autorizațiile – 4 la mia de locuitori – sunt 466 de autorizații care, chiar dacă se va realiza în timp reducerea, cei 466 vor migra către transportul alternativ. Ăsta e job-ul lor, dacă nu mai fac taxi, pleacă dincolo. Eu nu știu cum vede Primăria, pentru că în sezonul estival e nevoie de peste 400 de mașini. Cum va controla piața în eventualitatea în care 500 de șoferi pleacă la alternativii care deja sunt 700? Ce măsuri poate lua pentru a controla acele mașini? Legat de vestimentație, noi vrem un astfel de cod, dar acum ne uităm afară… de ce să nu poată purta șoferul un pulover? E musai sacou și cămașă în aceste zile? Omul stă atâtea ore pe vremea asta. Cred că se confundă șoferul de taxi cu cel de limuzină. Șoferul de limuzină iese din garaj, îl transportă pe mahăr, apoi se întoarce, nu stă zeci de ore în frig. (…) Referitor la suspendarea autorizației în cazul în care șoferul – nu operatorul de transport – este sancționat de 3 ori în 6 luni. Păi dacă șoferul și-a plătit amenda, pentru ce se acordă o pedeapsă suplimentară? A fost sancționat, a plătit amenda, pentru ce să suspendăm autorizația? În acest caz, noi – operatorii – vom rămâne fără șoferi, pentru că vom lua imediat măsura de a-l da afară după două amenzi, ca să nu-mi suspende autorizația! Ce va face șoferul? Se va duce la transportul alternativ. Nu va fi la taxi, va fi la Uber. Ce a rezolvat Primăria? Suntem obligați să schimbăm mașinile la 10 ani, alternativii la 15. Suntem verificați de Primărie, Poliție etc, alternativii – de nimeni! (…) Ne punem speranța că domnul primar va gândi, ne mai punem speranța și în consilierii PNL că vor analiza regulamentul și îl vor respinge! Noi avem foarte clar stipulat în legislație tot ceea ce consideră ei că au băgat în regulament. Dacă proiectul va fi adoptat, îl vom contesta în instanță și va fi foarte clar că vom câștiga”, a spus Sorin Coadă, pentru TOMIS NEWS.

Neagu, Sindicatul Șoferilor: „La Tom și Jerry sunt multe episoade”

Nemulțumiri sunt și la Federația Națională a Șoferilor de Taxi, unde președintele Lică Neagu ne-a precizat că forma propusă spre adoptare este în continuare una ineficientă. Neagu susține că nu are de gând să accepte această variantă și se va folosi de mai multe pârghii – dezbatere publică, comisie de dialog social, Instituția Prefectului, instanță – exact ca la Tom și Jerry, unde sunt multe episoade. Potrivit lui Lică Neagu, opțiunea de 4 taximetre la mia de locuitori nu poate fi aplicată după ureche, întrucât Constanța s-a extins în ultimii… mulți ani. De asemenea, nu se poate aplica nici retragerea licenței după a treia sancțiune:

În regulamentul actual, valabil din 2003, este prevăzut codul vestimentar – pantaloni de stofă, cămașă cu mânecă scurtă vara sau tricou. Că Poliția Locală a fost slabă… Acum zice la fel, doar să nu fie dungulițe… Acum dacă pune și o geacă pentru că e frig, nu se ia nimeni de ei. Dacă nu i-a amendat nimeni din 2003 când îi vedeau în șlapi sau bermude… (…) În lege se lasă la atitudinea administrației locale în privința sezonului estival. La noi ar fi vorba de mărirea numărului de taximetre cu 20%. Până la contencios administrativ, pot să convoc comisia de dialog social și să îl chem pe Chițac sau pe reprezentantul lui. Prefectul va fi obligat să modifice diferite puncte din regulament. Dacă modifică și Consiliul Local, e OK, dacă nu – atacăm în contencios. Poate s-o facă și prefectul, dar fiind PNL nu o va face, așa că o vom face noi. Vom solicita și o dezbatere publică. Cu 4 la mia de locuitori este relativă, trebuie făcut un studiu – Constanța s-a lărgit, lățit etc. până la Cumpăna, Palazu Mare etc. (…) În lege scrie clar: la trei sancțiuni licența se suspendă, dar poți să găsești portițe. Amenzile luate de angajat erau puse în cârca angajatorului. Am explicat lui Horia Constantinescu: dacă tu sari la bătaie, plătește Primăria? Cine greșește, plătește! A zis că a înțeles. (…) Am zis cu excepția amenzilor contestate. Ai luat două amenzi și vine a treia, pe care o contești. Aia contestată nu se contabilizează ca și cum ar fi a treia amendă. Până nu avem hotărâre definitivă, celelalte două se anulează”, a spus Lică Neagu, pentru TOMIS NEWS.

În continuare, conform prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională, proiectul de hotărâre poate fi consultat  la sediul Primăriei Municipiului Constanța din strada Ștefan Mihăileanu nr. 10 – Serviciul Management Drumuri și Transport Public și pe site-ul oficial la adresa www.primaria-constanta.ro, la secțiunea „De interes public / Transparență decizională pe Legea 52/2003” până pe data de 20 aprilie 2021  urmând a intra în ședință de Consiliu Local pentru a fi supus aprobării consilierilor locali.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *