Spread the love

Sindicatul Liber al Navigatorilor, prin președintele Adrian Mihălcioiu și Asociația Națională a Agențiilor de Crewing din România, prin președintele Romeo Stavăr, au avut, joi, o întâlnire cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și conducerea operatorului aerian național, TAROM. Discuțiile s-au purtat în jurul situației grave cu care se confruntă navigatorii români.

Potrivit SLN, s-a explicat sistemul care operează în transportul maritim și încercarea identificării unor soluții de transport în contextul de suspendare nu numai a zborurilor dar și a vizelor de intrare în multe din țările lumii. De asemenea, s-a mai discutat despre planul de modificare a legii de ratificare a convenției MLC -2006, modificare necesară pentru implementarea convenției în legislația națională și despre prelungirea valabilității Carnetului de Marinar de la 2 la 5 ani.

„S-a convenit ca joi 28 mai 2020 să se organizeze o cursă charter (numai pentru navigatori) la inițiativa operatorului aerian național pe ruta București- Amsterdam – București. Agențiile de crewing se vor organiza și vor pregăti necesarul de navigatori pentru această cursă dus și pe cât posibil și pentru întors. Sindicatul Liber al Navigatorilor va prelua cererile navigatorilor care au contracte de muncă semnate direct cu angajatorii externi. Dacă acest zbor va reuși să se organizeze, se poate ca această linie să fie deschisa pentru început la un zbor pe saptamană, joia, pe ruta Bucuresti Amsterdam și retur. S-au mai luat în calcul și alte două aeroporturi, Londra și Munchen sau Frankfurt pentru a se organiza zboruri în aceleași condiții. Datele de zbor vor fi solicitate ulterior de Asociația Agențiilor de Crewing și comunicate corespunzător. În același timp, toate cursele aeriene umanitare efectuate la cererea MAE spre aeroporturi din Europa vor fi aduse la cunoștința noastră imediat când acestea vor fi solicitate, pentru a putea fi folosite pe cât posibil în vederea trimiterii navigatorilor la schimb. SLN va purta discuții cu MAE pentru a reuși păstrarea câtorva locuri și la întoarcere, pentru navigatorii care vor veni de la nave prin aeroporturile respective. S-a mai discutat posibilitatea de efectuare unor curse charter către SUA sau Asia cu aeronavele operatorului aerian național la cererea companiei de navigație interesate. În principiu avem sprijinul MT și Operatorului Aerian în condițiile efectuării acestor curse aeriene speciale numai pentru navigatori. Cursele regulate țin de aprobarea și răspunderea a mai multor instituții din țara și înca este un proces foarte anevoios”, au transmis reprezentanții SLN.

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *