Sindicatul Liber al Navigatorilor, de Ziua Navigatorului: „Criza schimburilor de echipaje începută de anul trecut încă NU s-a terminat”

IMO a desemnat anul 2021 ca şi un an de acțiune pentru navigatorii care se confruntă cu dificultăți fără precedent din cauza pandemiei COVID-19 în ciuda faptului că au un rol vital ca lucrători cheie pentru lanțurile de aprovizionare globale, transmite vineri Sindicatul Liber al Navigatorilor. Tema maritimă mondială pentru 2021, „navigatorii la baza viitorului transportului maritim” urmărește să crească vizibilitatea navigatorilor atrăgând atenția asupra rolului neprețuit pe care îl joacă acum și pe care îl vor juca în continuare în viitor.

Potrivit SLN, navigatorii au ieşit în evidență pe tot parcursul anului 2020 şi 2021 ca fiind lucrătorii esențiali care au ținut vitalitatea economiei mondiale în condițiile de blocaj pe navele lor datorită imposibilității efectuării schimburilor de echipaje. Alți navigatori au avut de suferit din punct de vedere material pentru că nu şi-au putut relua angajarea, fiind practic ostatici în casele lor datorită restricțiilor impuse de țările lumii. Criza schimburilor de echipaje începută de anul trecut încă nu s-a terminat dar s-a transformat într-una umanitară iar guvernele lumii trebuie să intervină negreşit pentru că se amenință siguranța transportului maritim şi economia mondială.

„Lumea trebuie să conştientizeze că navigatorii au nevoie de nave sigure, condiții de muncă şi viață, bunăstare şi pregătire profesională conforme cu standardele şi reglementările internaționale pentru a putea face față provocărilor tehnologice, pentru o mai sigură şi sustenabilă activitate a transportului maritim.  Acum, când scriem aceste rânduri, sute de mii de navigatori sunt blocați la bordul navelor, deşi situația este puțin îmbunătățită față de anul trecut când peste jumătate de milion de navigatori erau în situația depăşirii cu mai mult decât dublu perioada de angajare. Amintim şi de condițiile foarte dure de a nu putea părăsi nava pe tot timpul angajării din cauza restricțiilor impuse de Guvernele lumii pe întreg mapamondul.  Acum, când scriem aceste rânduri, sute de mii de navigatori sunt blocați la bordul navelor, deşi situația este puțin îmbunătățită față de anul trecut când peste jumătate de milion de navigatori erau în situația depăşirii cu mai mult decât dublu perioada de angajare. Amintim şi de condițiile foarte dure de a nu putea părăsi nava pe tot timpul angajării din cauza restricțiilor impuse de Guvernele lumii pe întreg mapamondul.  România s-a situat în trendul statelor europene dinte cele mai deschise privind circulația navigatorilor, desemnarea ca lucrători esențiali şi asigurarea vaccinării în etapa a doua de vaccinare. Acum țara noastră s-a aliniat puținelor țări care vaccinează orice navigator indiferent de naționalitate, aşa cum s-a şi recomandat de forurile internaționale ONU, IMO, ILO, ICS, ISF şi ITF. România mai are însă şi lucruri de făcut în sprijinul navigatorilor; prelungirea valabilității Carnetelor de Marinar, poate şi o mai mare flexibilizare a lucrului cu navigatorii, a perfecționării şi pregătirii profesionale, a implementării normelor MLC 2006 în legislația națională, sau aplicarea mai flexibilă a standardelor STCW. Ȋn plus o mai bună cunoaştere a problemelor şi nevoilor  mediului maritim internațional ar duce cu siguranță la un climat mai favorabil navigatorilor români, climat cerut de instituțiile internaționale. Astăzi, organizațiile navigatorilor din România, Sindicatul Liber al NAvigatorilor, ITF Romania, Serviciile pentru Bunastarea Navigatorilor, spun cu glas tare: Navigatorii în primul rând!”, au transmis reprezentanții SLN.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *