Sindicatul drumarilor: PILELE angajate la birouri în CNAIR sunt motivul pentru care circulăm prin GROPI

Reprezentanţii Sindicatului Drumarilor „Elie Radu” spun, într-un comunicat, că au aflat intenţia conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de a înfiinţa o nouă Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri, cu posturi de şefi bine plătite, „în timp ce muncitorilor li s-a comunicat că nu există bani pentru majorările salariale pe care le merită”.

„Reprezentanţii Sindicatului Drumarilor ”Elie Radu” au aflat intenţia conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere de a înfiinţa o nouă Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri, cu posturi de şefi bine plătite, în timp ce muncitorilor li s-a comunicat că nu există bani pentru majorările salariale pe care le merită. Dorim să subliniem că logica angajatorului depăşeşte posibilitatea noastră de înţelegere. La solicitarea sindicatului, în urma întâlnirii din 23 decembrie 2021, de a majora salariile pentru angajaţi cu 11%, conducerea CNAIR a argumentat că nu sunt bani”, arată sindicatul.

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” roagă conducerea CNAIR şi a Ministerului Transporturilor să explice oamenilor cum vor găsi bani pentru înfiinţarea DRDP Buzău, preconizând că această măsură se va decide în şedinţa Consiliului de Administraţie de joi, 30 decembrie 2021.

Materialul care va fi prezentat în Consiliul de Administraţie nu are justificare, necesitate/ oportunitate. Prin înfiinţarea acestei regionale se vor înfiinţa mai multe posturi de conducere (directori, şefi de servicii, şefi de birouri etc.), adică personal TESA, plătit cu foarte mulţi bani„, spun reprezentanţii sindicatului.

O situaţie similară a mai avut loc în anul 2019 când se dorea înfiinţarea DRDP Focşani prin ruperea DRDP Iaşi, Constanţa, Bucureşti, adaugă ei, precizând că aceste schimbări nu se justifică.

Ne justificăm opinia având în vedere: 1. În conformitate cu literatura de specialitate, o societate comercială, care execută lucrări în regie proprie, funcţioneaza eficient dacă are 30% personal TESA, raportat la numărul total de personal. Sindicatul Drumarilor Elie Radu a semnalat de ani de zile problema reducerii numarului muncitorilor de la districte, în condiţiile în care cel mai mic district ar trebui să aibă cel puţin 8 muncitori. În acest sens există Normativul districtului de drumuri, aprobat de CTE – CNAIR, care prevede gradarea districtelor în functie de gradul de complexitate (relief, trafic, clasa tehnică a drumului, numărul kilometrilor în administrare etc.) şi în functie de acesta se pot clasifica districtele şi apoi se poate aloca numărul corect de muncitori. Este inadmisibil să existe 3-4 muncitori la un district, aşa cum se întâmplă acum. De ani de zile, a fost semnalată de catre sindicat, politica defectuoasa de personal a CNAIR, deoarece numărul personalului TESA a depăşit nepermis de mult numărul muncitorilor. 2. În angajamentele în care Guvernul României, împreună cu şeful statului, le-au luat în faţa Comisiei Europene, prin Planul National de Redresare si Rezilienţă, nu se specifica înfiinţarea de noi DRDP-uri ci de eficientizarea activităţii acestei companiei. Rugam politicienii ce ne conduc să nu mai considere această Companie (companie de interes strategic) o sursă de muls”, mai spun ei.

Ca urmare a celor menţionate, sindicatul solicită decidenţilor să întreprindă măsurile necesare în vederea deblocării activităţii companiei şi pentru eficientizarea folosirii forţei de muncă pentru îndeplinirea obiectului de activitate al companiei – întreţinerea şi administrarea drumurilor naţionale şi autostrăzilor din Romania.

În altă ordine de idei, subliniem că majoritatea angajaţilor sunt nemulţumiţi că nu au primit măririle salariale solicitate, mai ales în contextul creşterii preţurilor la energia electrica, gaze şi combustibil”, adaugă ei.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *