Sindicatul drumarilor: „Drumurile riscă să rămână NEREPARATE dacă taxele de trecere la podurile peste Dunăre vor fi eliminate” Crușoveanu (PNL): „Soluția: Toți șoferii să plătească vinieta!”

Sindicatul Drumarilor atenţionează că drumurile din România „riscă să rămână” nereparate dacă taxele de trecere la podurile de peste Dunăre vor fi eliminate. Amintim că inițiativa aparține PNL Constanța, în speță președintelui organizației județene, deputatul Bogdan Huțucă și deputatul Marian Crușoveanu.

Eliminarea taxelor de trecere la podurile de peste Dunăre, coroborat cu lipsa de finanţare pentru infrastructura rutieră, va afecta grav starea drumurilor din ţară. Multe şosele vor rămâne nereparate şi neîntreţinute, iar banii nu vor fi suficienţi pentru acoperirea gropilor. Lipsa finanţării pentru reţeaua de drumuri şi autostrăzi va pune în pericol siguranţa rutieră. Pentru a repara şi întreţine întreaga reţea de drumuri naţionale şi autostrăzi este necesară o finanţare de aproximativ 8% din PIB-ul României. Nu dorim să intrăm în subiecte de natură politică sau să abordăm teme ce vizează desfăşurarea procesului legislativ, însă nu putem privi pasivi la proiectul de lege iniţiat de parlamentari ai PNL Constanţa privind anularea taxelor de trecere la Podurile Dunărene (Cernavodă – Feteşti şi Vadu Oii – Giurgeni). Considerăm că toată această acţiune a fost realizată pentru obţinerea de capital politic şi nu suntem de acord cu ea”, susţin reprezentanţii Sindicatului Drumarilor „Elie Radu”.

Sindicaliştii susţin că în 2020, din taxele de trecere la podurile peste Dunăre au fost încasate aproximativ 28 milioane de euro (fără TVA), iar în perioada ianuarie – octombrie 2021 circa 30 milioane de euro (fără TVA) şi că bugetul consolidat al României ar pierde 19% din sumele de bani menţionate.

Aşadar, îi rugăm pe parlamentarii iniţiatori (unul specialist în finanţe) să găsească resurse pentru golul rămas din eliminarea acestor taxe. Considerăm că factorii decidenţi nu trebuie să fie de acord cu astfel de decizii până nu găsesc soluţiile alternative de finanţare pentru sectorul de drumuri”, se mai arată într-un comunicat de presă al sindicaliştilor.

Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” însumează 4.800 de salariaţi din totalul celor 7.000 din cadrul Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

De partea cealaltă, deputatul Marian Crușoveanu ne-a precizat faptul că această așa-zisă gaură poate fi acoperită printr-un sistem de monitorizare mai atentă a plății vinietei, cum procedează bulgarii de exemplu. Totodată, respectivul sistem poate fi implementat prin fondurile prevăzute la capitolul digitalizare din PNRR. Potrivit lui Crușoveanu, dacă toată lumea ar plăti vinieta, bugetul CNAIR ar fi mult mai mare, depășind pierderea de 30 de milioane de euro:

„Acei bani niciodată nu au mers către podurile sau drumurile din Constanța, ci în bugetul național. Adică nu la DRDP Constanța. În discuțiile avute la București în comisie, s-au abordat modalitățile prin care se poate acoperi așa-zisa „gaură”. Avem proiecte pe PNRR pe digitalizare – monitorizare și verificare a rovinieta. Dacă s-ar plăti și la noi cum se face la bulgari de exemplu, bugetul CNAIR poate crește cu peste 50-60% dacă toată lumea ar plăti. Bugetul ar fi mult mai mare. Chiar anul trecut am fost până la Varna și… obsesiv: din 10 în 10 km avertismente, camere de luat vederi… Nu trebuie să inventăm apa caldă, sunt măsuri foarte simple. Noi, dobrogenii, suntem captivii acestei taxe, dacă vrem să mergem la București de exemplu. Așa cum se plătea taxa de pod, să se plătească și vinieta”, a spus deputatul Crușoveanu, pentru TOMIS NEWS.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.