Spread the love

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, desfășoară un amplu proiect de îmbunătățire a transportului public în mai multe municipii din România. Se urmărește prin acest program înnoirea materialului rulant de pe rutele de transport public selectate. Astfel, MDRAP anunță faptul că 51 de autobuze electrice cu lungimea de 12 metri vor deservi rutele de transport public din municipiile:

Alba Iulia (13 autobuze electrice – pentru rutele 103 și 104);

Buzău (9 autobuze – pentru ruta 10);

Constanța (20 autobuze – pentru rutele 100, 100 C și 43 M);

Ploiești (9 autobuze – pentru rutele 2 și 2 B).

Ordinul de finanţare a proiectului a fost semnat pe 1 octombrie 2019 de viceprim-ministrul Vasile Daniel Suciu, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, iar investiţia va fi implementată de MDRAP (în calitate de lider de parteneriat) şi municipiile mai sus precizate (în calitate de parteneri).

Senatorul constănțean Vergil Chițac consideră că inițiativa este doar una electorală, sintetizând faptul că nu am făcut mare lucru, dar vom face.

„Ministerul Dezvoltării Regionale va coordona un program de achiziție a 51 de autobuze electrice destinate transportului în comun din care Constanței îi revin cele mai multe… adică 20. Programul are ca perioadă de implementare 36 de luni. Stilul ăsta de a face politică bazat pe așteptări optimiste induse electoratului a revenit ori de câte ori s-au apropiat alegerile în ultimii 20 de ani… nu am făcut mare lucru dar vom face. Cum spunea actualul Dalai Lama… „trăim în viitor de parcă n-am muri niciodată și o să murim fără să fi trăit”. Întreb și eu, ca orice om de pe stradă…dacă tot ați ajuns la concluzia că orașul este poluat și are nevoie de transport electric, de ce ați desființat tramvaiele?”, a spus senatorul Chițac.

RATC Constanța a deținut spre exploatare opt linii de tramvaie electrice care au fost desființate complet în 2008. Tramvaiele de pe liniile 100, 101 și 102 au fost înlocuite cu autobuze, iar linia 104 a fost înlocuită cu linia de autobuz 2B. Rețeaua de transport în municipiul Constanța a fost inaugurată în 1905 și era deservită de tramvaie trase de cai, numite și tramcare, pe traseul Constanța – Techirghiol. Tramvaiele, precum și liniile pe care rulau au fost aduse în 1943 din orașul Odessa, Ucraina, ca pradă de război. În august 1944, Armata Roșie a intrat în Constanța și liniile au fost demontate și împreună cu tramvaiele au fost înapoiate, în octombrie 1944, orașului ucrainean. După 40 de ani, transportul cu tramvaie a fost reînființat în Constanța odată cu darea în exploatare pe 18 august 1984 a liniei 100 (Gară- Sat Vacanță). Rețeaua electrică de transport a fost desființată complet în 2008 de fostul primar, Radu Mazăre, în prezent în detenție, pentru fapte de corupție.

Referitor la proiectul MDRAGP, mijloacele de transport vor fi achiziţionate cu fonduri europene asigurate prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de minister, valoarea finanțării nerambursabile fiind de 142.453.195,57 lei, iar perioada de implementare – de 36 de luni. Proiectul a fost depus în cadrul apelului cu numărul POR/2018/4/4.1/3/în parteneriat, Obiectivul specific 4.1 „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă” din Axa prioritară 4 ”Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” a POR 2014-2020. POR 2014-2020 finanțează proiecte care contribuie la obiectivul general de creştere a competitivităţii economice şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale comunităţilor locale şi regionale, prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, a infrastructurii şi serviciilor, pentru dezvoltarea durabilă a regiunilor, astfel încât acestea să-şi poată gestiona în mod eficient resursele şi să-şi valorifice potenţialul de inovare şi de asimilare a progresului tehnologic.

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *