Ședința „anti-Niță”: Chițac a tăiat în „carne vie” în bugetul CT BUS. „Suntem într-o situație ABERANTĂ, NU trebuie să aibă profit!”

Consilierii locali municipali s-au întrunit, luni, în ședință ordinară, ultima din acest an și, printre proiectele de hotărâre dezbătute, s-a regăsit și cel privind delegarea gestiunii serviciului public de transport local de persoane către societatea CT BUS SA și atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin concesiune în municipiul Constanța. Cu alte cuvinte, primarul Vergil Chițac dorește să scoată compania de transport public local din logica profitului, întrucât profitul raportat de CT BUS obligă Consiliul Local să achite, ulterior, taxe mai mari la stat. Este vorba de altfel de o răfuială mai veche între noua administrație liberală și rămășița PSD la CT BUS – directorul Bogdan Niță.

În contractul de delegare care va funcționa în anul următor, de delegare a noastră, a serviciului public de transport către CT BUS, să fiți de acord ca doi parametri: profitul rezonabil și costul unitar/km să fie – 0,5% și, respectiv, 9,51 lei/km. În contractul inițial, din noiembrie 2019, se prevede o rată a profitului de 4,28%, care a avut în vedere faptul că CT BUS avea datorii atunci. Evident, datoriile le plătești din profit. CT BUS nu mai are datorii, chiar a plătit în avans. A fost o greșeală, dar nu e treaba mea… Dacă nu mai sunt datorii, profitul nu mai poate fi 4,28%. Aș vrea să supun atenției următoarea interpretare: societatea nu trebuie să se concentreze pe profit, ci pe calitatea serviciilor. Pe de altă parte, costul unitar pe km: nu avem nici un motiv să îl modificăm, pentru că nu s-a întâmplat nimic deosebit. Am ajuns în situația – îmi pare rău – neeconomică, de neînțeles, în care 80% din fondurile consumate de CT BUS sunt date de noi, din buget, iar ei la sfârșitul anului rămân cu un profit de 12 milioane lei, din care noi plătim impozit de 2 milioane… suntem într-o situație aberantă… Motiv pentru care trebuie să rămânem, să fim onești, cu un profit cât mai mic! Obiectivul CT BUS nu este să producă profit, ci să desfășoare servicii de transport de calitate. Mă rog, ar fi multe de spus, dar mă opresc aici…”, a spus Vergil Chițac.

„Eu le dau target de astăzi!”

În apărarea CT BUS a fost liderul de grup al consilierilor social-democrați, Costin Răsăuțeanu, care a spus că respectiva companie nu trebuie executată pentru că raportează profit, ci îndemnată să reinvestească profitul.

„Există o directivă europeană care dă un plafon maxim. Văd altfel lucrurile… Înțeleg, dar greșiți fundamental… Dacă conducerea CT BUS – putem s-o cerem – prezintă un plan de management, de investiții, care să aibă menirea de a moderniza CT BUS și acești bani s-ar reinvesti, compania nu ar mai avea profit și nu va mai fi impozitat. Tocmai cu condiția ca CT BUS să reinvestească banii în vederea modernizării bazei, centrul de service, centrul de control… În ultimii ani s-au întâmplat lucruri frumoase acolo și e nevoie de modernizarea CT BUS. Dacă nu faci cheltuieli, normal că rămâne profit…”, a spus Răsăuțeanu.

Primarul și consilierul social-democrat au intrat într-un scurt dialog, Chițac subliniind că nu este normal să ai profit și să nu avem o stație de autobuz modernă.

„Nu puteți să spuneți că sunteți de acord cu mine, dar greșesc fundamental… Când am micșorat profitul, le-am dat voie să cheltuiască banii! Cheltuielile sunt clare: resursa umană, partea de capital… Vi se pare normal ca ei să rămână cu profit de 12 milioane și noi să nu avem stații de autobuz? De ce au rămas cu 12 milioane? Eu le dau target de astăzi! Acest CT BUS are o adunare generală a acționarilor, un CA și e subordonat CLM! Aveți voie să faceți o comisie de control, care să facă o analiză. Constanța nu are o stație modernă! E normal să rămână cu 12 milioane lei profit?”, a mai spus Chițac.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.