Şapte magazine şi o bancă, AMENDATE cu 260.000 de lei de ANPC pentru OFERTE ÎNȘELĂTOARE de Black Friday

Şapte magazine şi o bancă au fost amendate cu suma totală de 260.000 de lei în urma unor controale făcute, vineri, de Comandamentul Special Black Friday al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Totodată, au fost emise 7 decizii de încetare a practicii comerciale incorecte şi o propunere de încetare a practicii comerciale incorecte, în cazul băncii. Potrivit ANPC, vineri, Comandamentul Special Black Friday a verificat 10 mari operatori economici din întreaga ţară, care promovau reduceri speciale în această perioadă.

Au fost găsite nereguli la opt dintre aceştia: Grup Editorial Litera SRL – www.litera.ro, HCV International SRL – www.watchshop.ro, Electronic Word SRL – www.badabum.ro, Jysk Romania SRL – www.jysk.ro şi magazinul cu vânzare directă Jysk Ploieşti, Retail Concept Design SRL (Mobexpert Bucureşti), Orange Romania SA, DHS Bike Part Deva şi BRD Timişoara.

Cele mai importante nereguli întâlnite au fost următoarele:

– se practicau vânzări cu preţ redus, în condiţiile în care preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea

– în oferta de Black Friday a BRD Timişoara – care a fost transmisă consumatorilor în 87.000 de SMS-uri – nu se informa în acelaşi câmp vizual şi cu aceleaşi caractere, prin intermediul unui exemplu reprezentativ:

rata dobânzii aferente creditului, fixă şi/sau variabilă, împreună cu informaţii privind orice costuri incluse în costul total al creditului pentru consumator;
valoarea totală a creditului;
dobânda anuală efectivă;
durata contractului de credit;
în cazul unui credit sub formă de amânare la plată pentru un anumit bun sau serviciu, preţul de achiziţie şi valoarea oricărei plăţi în avans;
după caz, valoarea totală plătibilă de către consumator şi valoarea ratelor.

Volumul amenzilor contravenţionale aplicate celor 8 operatori s-a ridicat la 260.000 de lei. Acestor sancţiuni li s-au adăugat 7 decizii de încetare a practicii comerciale incorecte şi o propunere de încetare a practicii comerciale incorecte, în cazul BRD.

Comisarii de la Protecția Cosumatorilor sancționează un mare retailer timișorean după ce în interior au găsit oferte false de Black Friday, mizerie și alimente ținute în condiții improprii. Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a controlat vineri ofertele speciale de produse alimentare și nealimentare de la magazinul Kaufland Timișoara, promovate în revista proprie, precum și zona de alimentație publică. În urma verificărilor, comisarii timișeni au constatat numeroase abateri. Astfel, 18 din cele 28 de produse alimentare și nealimentare, prezentate în revista Kaufland ca fiind oferte de Black Friday, erau comercializate la același preț de dinaintea perioadei de campanie. De asemenea, la toneta de alimentație publică plasată în parcare, în vecinătatea întrării in magazin, s-au constatat următoarele: utilizarea unui cuptor necurățat si neigienizat de mult timp, cu resturi alimentare arse și cu depuneri în strat gros de grăsime arsă și folosirea unor grătare electrice și ventilatoare murdare. În două vitrine de frig și una caldă în care erau depozitate diferite sortimente de mezeluri, brânzeturi, respectiv preparate calde, aceste produse nu erau depozitate la temperatura declarată de producător prin eticheta produsului.

Ca urmare a depistării acestor nereguli, echipa CJPC Timiș a aplicat amenzi contravenționale în valoare totală de 60.000 lei și a dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare afectate de regimul greșit de temperatură din vitrine și oprirea temporară a prestării de servicii pentru toneta de alimentație publică.

Reacția Kaufland: „Toate aspectele identificate de autorități au fost soluționate în cel mai scurt timp. Am acționat prompt în vederea remedierii imediate și pentru a stabili măsuri care să prevină apariția unor astfel de neconformități pe viitor. Activitatea magazinului nu a fost întreruptă și în acest moment funcționăm conform programului. Ne pare rău pentru ce s-a întâmplat în magazinul din Timișoara și apreciem eforturile susținute din partea autorităților din ultima perioadă. Vom colabora mereu cu acestea pentru a oferi clienților cele mai bune produse și servicii.”

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

2 comentarii la „Şapte magazine şi o bancă, AMENDATE cu 260.000 de lei de ANPC pentru OFERTE ÎNȘELĂTOARE de Black Friday

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *