Spread the love

În urma apelului făcut de Școala Gimnazială din Vadu, Constanța, unde 46 de elevi nu au acces la școala online, în lipsa unei tablete conectate la internet, Organizația Salvați Copiii a activat mecanismul de urgență și a apelat la companii si donatii individuale, pentru ca profesorii și elevii să poată continua procesul de educație. Astfel, 46 de tablete conectate la internet, pe care sunt instalate aplicațiile necesare participării la cursurile online, vor fi oferite elevilor.

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România face un apel pentru sprijinirea urgentă a școlilor din România, astfel încât niciunui copil să nu îi fie îngrădit accesul real la educație:

Copiii vulnerabili au fost cei mai afectați de criza pandemică și de măsurile luate pentru a limita răspândirea virusului. Cei mai mulți dintre ei nu au putut să continue școala și atunci au fost marginalizați. unt copii care au adăugat greutăților socio-economice, pe care ei și familiile lor le întâmpină, trauma de a nu putea învăța, pentru că nu au o tabletă și acces la internet. Este o problemă cu repercusiuni grave, care trebuie corectată. Am început să dotăm școlile cu tot ceea ce este necesar, astfel încât accesul la educație să fie real și egal pentru toți copiii”.

La Școala din Vadu, structură a Școlii Gimnaziale din Gheorghe Lazăr din localitatea Vadu, jud Constanța, învață 46 copii, preșcolari și elevi în clasele primare.

Alte 40 de școli au făcut apel la mecanismul de sprijin lansat de Salvați Copii, pentru a asigura acees egal și nediscriminatoriu la educație pentru toți copii. Acestea au nevoie de tablete și alte dispozitive de predare online, măști și produse dezinfectante.

Școlile care au accesat mecansimul de sprijin și care au nevoie de dotare :

Școala Gimnazială Cobadin, Constanța

Școala Gimnazială Nr. 20 Marin Sorescu, Constanța

Școala Gimnazială Ciurila, Cluj

Școala Gimnazială Viștea de jos, Brașov

Școala Gimnazială Bahnea, Mureș

Școala Gimnazială Idiciu, Mureș

Scoala Gimnaziala Mihai David Negrești, Vaslui

Liceul Nicolae Iorga Negrești Vaslui

Școala Gimnazială Merișu, Costestii din Vale, Dâmbovița

Școala Gimnazială Pietroșani Teleorman

Școala Gimnazială Costeștii din Vale Dâmbovița

Centrul de Zi pentru copiii cu parinții plecați la muncă în străinătate – Pitești, Argeș

Școala Gimnazială Nicolae Orghidan Brasov

Școala Gimnazială Nr. 181 sector 1 București

Școala Uruguay sector 1 București

Școala Gimnazială Nr. 127 sector 5 București

Colegiul National Mircea Eliade Resita, Caraș-Severin

Scoala Gimnaziala Nr 7 Resita, Caraș-Severin

Școala Gimnaziala Nr. 1 Mangalia, Constanța

Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgoviște, Dâmbovița

Colegiul Constantin Cantacuzino Târgoviște, Dâmbovița

Școala Gimnazială Radu cel Frumos Târgoviște, Dâmbovița

Școala Gimnazială Paul Bănică Târgoviște, Dâmbovița

Liceul Tehnologic de Transporturi Auto Craiova, Dolj

Școala Gimnazială Decebal Craiova, Dolj

Centrul de Zi Petrila, Hunedoara

Școala Gimnazială Nr. 1 Lupeni, Hunedoara

Școala Gimnazială B.P.Hasdeu Iași

Școala Gimnazială I.C. Bratianu Iași

Școala Gimnazială Serafim Duicu Târgu Mureș, Mureș

Școala Gimnazială Al. Ioan Cuza Târgu Mureș, Mureș

Școala Gimnazială Zaharia Boiu Sighisoara, Mureș

Centrul de Zi pentru copiii cu parinții plecați la muncă în străinătate – Piatra Neamț, Neamț

Școala Gimnazială Grigore Ghica Voievod Suceava

Școala Gimnaziala Nr 1 Timișoara, Timiș

Colegiul Dimitrie Leonida Timișoara, Timiș

Scoala Gimnaziala Mihai David Negrești, Vaslui

Liceul Nicolae Iorga Negrești Vaslui

Școala Gimnazială Nr. 6 Carmen Sylva Petroșani, Hunedoara

Companiile care vor să își ofere sprijinul trebuie să completeze contractul de sponsorizare  și să îl trimită la secretariat@salvaticopiii.ro.

Potrivit datelor comunicate oficial de Ministerul Educației la debutul anului școlar, 4.915  de școli funcționează în scenariul galben, în care copiii participă, prin rotație, la ore atât cu prezență fizică, cât și online, și 263 care funcționează în scenariul roșu, cu participare exclusiv online. Datele sunt în dinamică, iar evoluția epidemiologică poate schimba modelul de participare școlară.

Pentru ca situațiile de excluziune și discriminare în care au fost puși copiii vulnerabili în timpul stării de urgență să nu se repete odată cu începerea noului an școlar, Organizația Salvați Copiii România accelerează programul de dotare a acestora cu tablete conectate la internet și, ca urmare a solicitărilor primite, adaugă o componentă de dotare a școlilor.

Datele studiului „Impactul Covid-19 asupra copiilor din România” realizat de Salvați Copiii România arată că aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online. Închiderea școlilor și organizarea arbitrară a unor cursuri școlare online, acolo unde a fost posibil și fără instrumente de evaluare a calității procesului de educație, a dus la situații-limită. Una dintre acestea este deosebit de gravă: îngrădirea accesului la educație pentru copiii vulnerabili, fără acces la internet și/sau la dispozitive care să le permită participarea online. Inechitățile sociale au fost agravate, în cazul copiilor care nu au avut acces la școala online, iar izolarea, marginalizarea și discriminarea au repercusiuni atât educaționale, cât și psiho-emoționale pe termen lung.

În această perioadă, Organizația Salvați Copiii și-a intensificat eforturile de sprijinire și protecție a copiilor vulnerabili (copii din familii cu dificultăți socio-economice, copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, copii refugiați sau solicitanți de azil) și de colaborare strânsă cu autoritățile locale (Primării, Inspectorate Școlare, Școli) pentru a identifica cele mai bune soluții. Actiunile s-au concentrat pe următoarele direcții:

  • suport material de urgență constând în alimente, produse de igienă, dezinfectante sau tichete sociale copiilor și familiilor lor pentru 5.600 de copii;
  • activități de pregătire școlară estivală și monitorizare a situației copiilor din grupuri vulnerabile pentru 4.000 de copii;
  • asigurarea accesului la educația online prin achiziționareaa 3.500 de tablete cu acces la internet, care au fost oferite copiilor din grupuri vulnerabile;
  • formarea a peste 200 cadre didactice pentru a fi pregătite să lucreze online cu elevii;
  • intervenţii de consiliere psihologică şi socială adresate copiilor şi părinţilor /persoanelor în grija cărora au rămas online/telefonic
  • suport autorităților locale din 150 de localități prin echipe mobile, pentru a le determina să ia măsuri urgente pentru începerea școlii în siguranță.

PE ACELAȘI SUBIECT:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *