Salariul minim în domeniul agricol va fi corelat cu salariul brut minim pe economie, începând cu luna iulie. Guvernul a modificat reglementările în domeniu. Guvernul a decis să lege procedura de calculare a salariului de bază minim în sectorul agricol corelând-o cu salariul minim brut pe ţară.
Măsura vizează ajustarea nivelului salarial în agricultură în raport cu veniturile minime stabilite la nivel național. În acest sens a fost adoptată o ordonanţă de urgenţă. Noile reguli se aplică de la 1 iulie când va fi abrogat art. LXX din OUG 156/2024, care reglementa un nivel distinct al salariului minim pentru sectorul agricol şi industria alimentară.
„Măsura este necesară pentru a evita apariţia unor discrepanţe salariale între sectoare, având în vedere că salariul minim în agricultură şi industria alimentară este de 4.050 lei, iar salariul minim brut pe ţară va creşte la 4.325 lei, de la 1 iulie 2026”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Începând cu 1 iulie 2026, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată va fi majorat. Noul nivel al salariului minim va ajunge la 4.325 de lei lunar. Creșterea este de 6,8% față de nivelul salariului minim din luna iunie a acestui an. Majorarea vine ca urmare a unui proiect de act normativ inițiat de Ministerul Muncii, vineri, 9 ianuarie.
Adaugă-ne ca sursă preferată în Google