S-au reluat discuțiile pentru… PAVILIONUL ROMÂNESC. Cupșa (CERONAV): „Putem reveni în rândul țărilor cu importanță maritimă mondială!”

Pavilionul românesc, o poveste mai degrabă romantică decât practică în ultimii ani, fiind întreținută de lucrătorii și elitele din domeniul naval, care nu găsesc înțelegere în nici o guvernare, indiferent de coloratura ei politică. Numai că unii dintre ei… nu se lasă. Vorbim aici de CERONAV, Autoritatea Navală, Liga Navală, Sindicatul Liber al Navigatorilor ș.a., care din 2015 au constituit un grup de inițiativă în acest sens și… insistă: Pavilionul românesc trebuie să devină realitate. Astfel, marți s-au reluat discuțiile pentru identificarea pașilor necesari pentru o inițiativă legislativă și Cupșa sau Laurențiu Mironescu ș.a. s-au așezat la masă:

O propunere legislativă pe care o promovăm din 2015, a fost reluată de grupul de inițiativă. În 2015, în urma întâlnirii la Londra, cu Secretarul General IMO, am constituit și am coordonat un grup de inițiativă, în scopul promovării unei legi a pavilionului maritime comercial românesc. Grupul a beneficiat de expertiza unor specialiști din CERONAV, ANR, Liga Navală Română, Sindicatul Liber al Navigatorilor, elaborând o propunere legislativă, expunerea de motive și un studiu comparativ privind situația în alte state UE și impactul bugetar. Inițiativa a fost susținută, promovată și coordonată la nivelul Ministerului Transporturilor de către secretarul de stat de la acea vreme, Marius Humelnicu, actual senator al României prin Direcția Transport Naval. Între timp s-au făcut demersuri la fiecare schimbare de guvern, propunerea legislativă ajungând în atenția tuturor grupurilor parlamentare și fiind susținută în continuare de către specialiștii din MT. Astăzi am reluat discuțiile pentru identificarea pașilor necesari pentru promovarea unei inițiative legislative pe această temă. Crearea unei flote maritime comerciale sub pavilion românesc poate readuce România în rândul țărilor cu importanță maritimă mondială, poate aduce venituri la bugetul de stat, poate crea locuri de muncă pe mare și la uscat, pensii pentru marinari, posibilitatea de instruire a cadeților și alte avantaje economice. Un demers pentru adoptarea taxei de tonaj, lege de importanță majoră pentru sectorul maritim românesc!”, a transmis Ovidiu Cupșa.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.