S-a înființat Autoritatea urbană a municipiului Constanța, mandatată să gestioneze absorbția de fonduri europene

Consilierii locali municipali s-au întrunit, miercuri, în cadrul unei ședințe de îndată pentru a aproba „Acordul de delegare a atribuției de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei Prioritare 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile – a Programului Operațional Regional 2014 – 2020 și pentru înființarea Autorității urbane a municipiului Constanța”.

clm 2

Consilierii au votat în unanimitate proiectul de hotărâre și, potrivit primarului Decebal Făgădău, sunt avute în vedere aproximativ 15 proiecte ale municipiului pentru care sunt necesare fonduri europene.

„Va merge la prefect (hotărârea de Consiliu Local – n.r.), pentru ca mâine să ajungă la minister. Toate orașele vor avea astăzi ședință de îndată, cu excepția Brăilei, care s-a mișcat mai repede și a făcut-o ieri. Este o formalitate pe care trebuie să o îndeplinim, tocmai pentru a fluidiza accesul de absorbție. Pe axa 4, autoritatea urbană are dreptul de a selecta și transmite proiectele. (…) Activitatea începe de astăzi, de când dau dispoziție de primar, iar mâine trebuie să depunem hotărârea de CL, cu stabilirea membrilor, la minister. Mă bucur că în sfârșit se întâmplă, așteptam de mult. În total, avem în jur 160 de proiecte, dar pe axa 4 ar fi aproximativ 15. (…) Se va constitui un grup echilibrat, neutru, care să asigure corespondența între Executiv și autoritățile centrale, fie că vorbim de autoritatea de management sau ministere, dar nu vor avea dreptul de semnătură pentru documentele interne ale Primăriei, pentru a nu fi într-o situație de incompatibilitate”, a spus Decebal Făgădău.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *