România, lipsită de un aeroport internațional privat! Biroul Vamal, așteptat de aproape UN DECENIU la Tuzla

Operatorul privat, Regional Air Services, care operează aeroportul Tuzla, așteaptă certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional încă din 2012. Multe guverne s-au perindat de atunci și, în ciuda faptului că toate formalitățile au fost îndeplinite, blocajul s-a instituit la… ultimul capitol: punctul vamal de frontieră.

Proiectul privind „aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla şi pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.445/2002” stă pe masa Guvernului de ani de zile, iar în prezent marile presiuni sunt pe ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Odată cu instalarea actualei coaliții de guvernare, deschiderea punctului de frontieră revine pe tapet. Aeronavele angajate în anumite operațiuni aeriene de pe aeroportul Mihail Kogălniceanu duc la costuri ridicate, iar eventualul punct vamal ar putea reprezenta un beneficiu, un serviciu de interes comun absolut firesc, cât și un un prim pas către normalitate și către un echilibru concurențial și un mediu de afaceri mai sănătos în Constanța și nu numai.

„Constanța este al doilea oraș din țară ca mărime și unul din polii turismului românesc. El este deservit, în partea de nord, de Aeroportul Mihail Kogălniceanu – care atrage traficul de avioane mari și găzduiește operațiuni militare de anvergură internațională, și de Tuzla, care este focalizat pe traficul mic și mediu și care va funcționa ca un racord cu țări de interes turistic precum Turcia, Grecia sau Bulgaria. Cele două aeroporturi funcționează armonic și se completează ca servicii, având fiecare nișa sa de piață și aria proprie de deservire. Dar, chiar și așa, cu cele două aeroporturi lucrând împreună, traficul litoral încă este congestionat și încă sunt necesare investiții pentru fluidizare”, au transmis la finalul lunii martie reprezentanții Regional Air Services – Aeroport Tuzla.

Prin apariția unui nou punct de vamă-graniță, nivelul de securitate și siguranță în privința accesului persoanelor în zona de sud a litoralului va fi îmbunătățit și facil, iar măsura va contribui, firește, la dezvoltarea economică a zonei și la încurajarea turismului. Un alt merit al acestui proiect este că, în sfârșit, investiții de interes public general care anterior erau plătite din bugetul de stat găsesc finanțare din mediul privat. Pentru că deschiderea unui punct de vamă și frontieră reprezintă o investiție substanțială, care pune presiune asupra bugetului public, statul român și Regional Air Services – Aeroport Tuzla dezvoltă un parteneriat prin care să rezolve acest impediment și să asigure totodată cele mai bune condiții de acces și trafic pe calea aerului. Statul român ar trebui să fie direct interesat în angajarea acestui parteneriat în beneficiul cetățenilor săi, economisind, cu ajutorul aeroportului Tuzla, bani publici și rezolvându-și totodată, una dintre problemele de pe agenda sa, mai punctează cei de la RAS Tuzla.

Potrivit HG, ca urmare a viitorului presupus statut, spațiile și utilitățile necesare pentru desfășurarea activităților de control la trecerea frontierei de stat, pentru activitatea vamală și pentru desfășurarea activităților de control sanitar-uman și fitosanitar se asigură, cu titlu gratuit, de către S.C. Regional Air Services S.R.L. în calitate de administrator al Aeroportului Tuzla. Programul de funcționare al punctului de trecere a frontierei de stat şi al biroului vamal de frontieră va fi același cu cel al Aeroportului Tuzla, de luni până vineri între orele 08:00-16:00. De asemenea, în punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră, se asigură controalele specifice pentru toți pasagerii și mărfurile fiecărui zbor internațional.

Dotările necesare pentru punctul de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla integrate în HG sunt disponibile integral AICI!

… din nou Gabi Comănescu și GSP

De fiecare dată când HG este la un pas de adoptare în Guvern, un potop mediatic se dezlănțuie pe RAS Tuzla, în special din partea presei centrale. Omul din spatele operațiunii este nimeni altul decât președintele Grup Servicii Petroliere, Gabriel Comănescu, poate cel mai înverșunat adversar al Aeroportului de la Tuzla. De exemplu, de aproximativ două luni, de când ministrul Drulă s-a trezit cu proiectul pe masă, mai multe publicații centrale au început asediul pe RAS Tuzla, de multe ori nici nu au mai așteptat răspunsurile și publicat dezvăluiri și anchete de senzație, adevărul fiind departe de cele relatate. Întâmplarea face ca toate aceste publicații să fie exact aceleași care s-au implicat extrem de activ în susținerea candidatului lui Gabriel Comănescu la Primăria Constanța – Vergil Chițac, prin societatea AMICOM.

Aeroportul Tuzla a fost premiat în anul 2009 de către Airport Forum drept „cel mai dinamic aeroport din România”. Este un aeroport viu, atrăgător, performant, în pas cu vremurile și care ocupă de 15 ani locul 2, 3 și, mai rar, 4 în ceea ce privește numărul de mișcări de aeronave și un loc fruntaș în ceea ce privește numărul de pasageri. Compania are experiență uriașă în aviația generală, unde este lider de piață și recunoscută internațional pentru evenimentele de aviație pe care le organizează și care, de asemenea, susțin turismul. De pe Aeroportul Tuzla sunt efectuate în prezent și zboruri cu elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin poziţionate în afara apelor teritoriale ale României.

VA URMA!

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *