Rabla pentru Electrocasnice 2021 începe de la 1 Mai

Programul guvernamental va începe de la 1 mai 2021, prin înscrierea comercianților în platforma informatică pusă la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu. Din 7 mai, se vor putea înscrie pentru primirea voucherelor și persoanele fizice care vor să achiziționeze un produs nou eficient energetic dând la schimb un produs electrocasnic vechi. Programul prin care persoanele fizice primesc de la stat un voucher pentru achiziția unor electrocasnice noi eficiente din punct de vedere energetic în schimbul reciclării unora vechi va debuta la 1 mai , a declarat pentru Economica președintele AFM, Ștefan Toga.

Într-o primă etapă, de la 1 mai, comercianții interesați să vândă electrocasnice prin acest program se vor putea înscrie în aplicația informatică pusă la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) pe pagina sa web. Cum programul Rabla pentru Electrocasnice 2021 este, de fapt, o continuare a celui din 2020 devenit nefuncțional din cauza problemelor tehnice ale platformei informatice a AFM, cei 24 de comercianți validați deja anul trecut vor rămâne în program. Bugetul alocat este însă  cu 35 de milioane de lei mai mare ca anul trecut, astfel că și numărul comercianților va putea crește. Potrivit președintelui AFM, nu va exista un termen limită până la care comercianții se pot înscrie în program. Înscrierea se va face până la epuizarea fondurilor disponibile:

La începutul lui mai deschidem validarea noilor comercianți. Nu este stabilit însă un interval de timp pentru înscriere. Aceștia se vor putea înscrie până la epuizarea fondurilor disponibile. De asemenrea, sunt deja validați 24 de comercianți prin Programul din 2020”, a explicat pentru Economica oficialul AFM.Potrivit Bugetului AFM, anul acesta, Guvernul a alocat Programului Național de înlocuire a echipamentelor electrice și electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic suma de 75 de milioane de lei, față de 40 de milioane de lei anul trecut.

Etapa a doua, destinată persoanelor fizice, începe cu data de 7 mai și presupune înscrierea solicitanților în platforma AFM dedicată cu scopul de a-i fi aprobată finanțarea.“Sistemul nu va fi primul venit primul servit. Organizarea va fi pe grupe de produse, din două în doua săptămâni”, a mai explicat Toga.

Președintele AFM susține, de asemenea, că apar modificări și față de proiectul de Ordin privind Ghidul de finanţare a Programului pe care instituția l-a pus în dezbatere publică începând cu data de 8 aprilie.:

Începând de săptămăna viitoare o să fie modificări pentru că au apărut observații legate de noile clase de efeciență energetică. Puțini producători mai fabrică clasele A și B, astfel că aceste produse au deveni inexiste pe piață. Și atunci am cerut de la comercianții mari stocurile de la fiecare clasă și am făcut modificări pentru ca programul să fie funcțional. Programul s-a schimbat foarte mult în bine fiind mult mai atractiv și operativ”, a mai declarat Toga.

Potrivit proiectului de Ordin amintit, s-ar fi acordat un voucher în valoare de:

– 300 lei pentru mașini de spălat rufe cu noua clasa energetică A;

– 250 lei pentru maşini de spălat rufe cu noua clasa energetică B;

– 500 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică A;

– 450 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică B;

– 400 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică A;

– 350 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică B;

– 400 lei pentru televizoare cu noua clasă energetică A;

– 350 lei pentru televizoare cu nouă clasă energetică B;

Potrivit Ghidului de finanțare a Programului național de înlocuire a echipamentelor electrice și electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic din 2020, etapele programului sunt următoarele:

publicarea pe pagina de internet a Autorității a informațiilor necesare demarării programului;

validarea, încheierea contractelor de decontare cu comercianții și publicarea listei acestora;

înscrierea solicitanților și aprobarea finanțării;

decontarea sumelor solicitate de către comercianții validați.

De asemenea, ca mod de  folosire a voucherelor, suma finanțată de stat se scade de către comerciantul validat din valoarea totală a facturii echipamentelor achiziționate prin program, iar diferența este suportată de către persoana fizică, din surse financiare proprii.Finanțarea nu poate depăși 50% din valoarea echipamentelor comercializate prin program.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *