Spread the love

Ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, a anunțat faptul că reducerea cu cel puțin 20% a personalului din administrație ar eficientiza sistemul public. Acesta nu a estimat, totuși, vreun procent de reducere a bugetarilor în următoarele 12 luni.

Ministrul spune că pentru o astfel de măsură ar trebui un pact politic, cu elemente clar stabilite, care să prevadă că România nu poate depăși un anume număr de personal administrativ, sau alocarea unui anumit procent din PIB, indiferent de partidul sau partidele care se află la guvernare.

„Dar, nu se dorește acest lucru”, a spus Teodorovici.

În instituțiile și autoritățile publice erau angajați în aprilie 2019 1,234 milioane persoane, din care 795.000 în administrația publică centrală, din care 597.000 de persoane în instituții finanțate integral de la bugetul de stat. Ministerul Finanțelor a publicat marți, pentru dezbaterea publică, proiectul de ordonanță prin care se reduce numărul de posturi din aparatul de stat, prin diminuarea numărului de posturi aferente cabinetului secretarului de stat, subsecretarilor de stat și asimilaților acestora din cadrul ministerelor și aparatului de lucru al Guvernului, precum și cele aferente cabinetului conducătorului de organ de specialitate al administraţiei publice centrale cu rang de secretar de stat. Totodată, se propune completarea unor prevederi din Codul administrativ, referitor la eliberarea din funcție a persoanelor din cadrul cabinetului demnitarului, respectiv ca urmare a acordului părţilor și a desfiinţării postului ocupat de salariat. De asemenea se propune ca ministerele și Secretariatul General al Guvernului să supună Guvernului spre adoptare proiectele de acte normative prin care numărul total de posturi de secretar de stat, subsecretar de stat și de funcții asimilate funcțiilor de secretar de stat și subsecretar de stat la nivelul tuturor ministerelor, precum şi a celorlalte instituţii şi autorităţi publice din subordinea/coordonarea Guvernului sau a ministerelor se va reduce cu 50%.

Prin excepţie, se pot organiza concursuri sau examene pentru: ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal didactic de predare; ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal medico-sanitar; posturile vacante necesare încadrării, în condiţiile legii, a promoţiei de ofiţeri, subofiţeri, agenţi de poliţie, maiştri militari, funcţionari publici cu statut special din anul 2019 și posturile vacante necesare încadrării promoţiei 2019 a Institutului Național al Magistraturii.

CITEȘTE ȘI:

Senatorul constănțean Vergil Chițac este un artizan al reducerii drastice a personalului din administrația publică. Potrivit lui Chițac, foarte mulți bani se duc pe salarii și pe cheltuieli materiale și rămân foarte puțini pentru investiții publice.

„Sunt mulți oameni care plimbă hârtiile prin birouri, buzunare, prin ministere, prin agenții, prin primării și dacă ne și uităm și la cifre o să vedem că avem peste 1,4 milioane de oameni în aparatul bugetar și nu cred că avem mai mult de 5,5 milioane în privat. Raportul trebuie să fie cam 15%. Există exemple de bună practică: din 7 cu contract de muncă doar 1 să fie la stat! Raportul la noi este total defavorabil, deci trebuie restructurată toată administrația! (…) Nu cred că este o măsură electorală acum, este o măsură generată de faptul că ministrul de Finanțe se uită în buget și vede că foarte mulți bani se duc pe salarii, mai sunt ceva bani care se duc pe cheltuieli materiale, destul de mulți – evident și rămâne o marjă foarte scăzută pentru investițiile publice. Așa că bugetul este dezechilibrat”, a spus senatorul Chițac, pentru TOMIS NEWS.

Totodată, ministerul Finanțelor Publice a anunțat instituirea unor măsuri draconice de taxare și suprataxare în mai multe domenii. Astfel, se poate corela această măsură cu intenția de reducere a personalului din administrație?

„Sigur că putem corela! Legea pensiilor prevede ca de la 1 septembrie să fie majorate, ori asta reclamă bani, cu acoperire de la buget! Depinde și cum se face asta, când spui 20%… poate într-un loc ar trebui 30%, în alt loc 10%. Trebuie luat caz cu caz”, a mai spus senatorul Chițac, pentru TOMIS NEWS.

Primăria Constanța: zero lei absorbție fonduri nerambursabile, 32 de angajați la Direcția de fonduri europene

Mai departe, senatorul Chițac s-a aplecat asupra exemplului municipiului Constanța, unde Direcția responsabilă de absorbția fondurilor europene este complet ineficientă.

„Primăria din Constanța are vreo 900 de angajați. Când am fost în Taipei, oraș cu 2,6 milioane de locuitori, din categoria orașelor smart-city, am vorbit cu primarul de acolo și mi-a zis că are 100 de angajați full-time! Informatizarea, digitalizarea, asta înseamnă: reducerea personalului! Eh, din păcate, la noi, în funcțiile publice au fost angajați oameni cu carnet de partid, în speță la Constanța, iar lucrul acesta are un scop electoral. Toate funcțiile astea publice înțesate cu oameni de partid le-a perpetuat realegerea din patru în patru ani, trebuie să recunoaștem! La fonduri europene, municipiul Constanța stă extrem de prost în toate clasamentele naționale. În primul trimestru: zero lei! Există o Direcție de dezvoltare și fonduri europene, cu 32 de oameni! De ce îi mai țin? De ce nu le dau criterii de performanță sau, dacă nu sunt în stare, dați afară și externalizat serviciul, contract cu firme care depun proiecte și fac managementul lor și cu asta basta! Administrația este politizată în mod voit și cu tentă electorală”, a concluzionat senatorul Chițac, pentru TOMIS NEWS.

CITEȘTE ȘI:

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *