Spread the love

Un proiect de lege aflat în dezbatere publică le aduce o veste bună funcționarilor publici, pe de o parte, dar și îngrijorare edililor, pe de altă parte. Concret, doi deputați ai PMP, Constantin Codreanu și Emilian-Marius Pașcan, vor amendarea Legii administrației publice locale, nr. 215/2001, în sensul introducerii unui nou articol de lege prin care primăriile să fie obligate să deconteze cheltuielile cu efectuarea navetei funcționarilor publici și personalului contractual din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al consiliului județean, care nu dispun de locuință în localitatea unde este situată primăria, respectiv consiliul județean la care au postul. Inițiatorii spun că sumele destinate navetei beneficiarilor se vor asigura din veniturile proprii ale bugetelor locale din sumele defalcate din Taxa pe Valoarea Adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale.

„Pentru ca administrația publică locală să fie cât mai aproape de cetățean pentru creșterea calității actului administrativ, este necesară adoptarea mai multor categorii de politici. Astfel, în domeniul politicii salariale, legislația în vigoare prevede un pachet de salarizare motivant. Cu toate acestea, posibilitatea decontării cheltuielilor pentru naveta la de la locul de muncă a personalului autorităților deliberative executive, care nu dispune de locuință în localitatea unde are postul, nu a fost reglementată, deși reprezintă un stimulent necesar, mai ales în condițiile blocării posturilor. Pe de altă parte, conform legislației în vigoare, încă din 2015, autoritățile administrației publice locale au obligația de a cuprinde în bugetul local sume destinate decontării cheltuielilor cu efectuarea navetei cadrelor didactice personalului didactic auxiliar din învățământ, care nu dispun de locuință în localitatea unde este situată unitatea de învățământ la care au postul“, spun cei doi inițiatori.

Părerile privind propunerea celor doi deputați ai PMP sunt împărțite în rândul edililor din județul Constanța. Pe de o parte, primarul Mangaliei, Cristian Radu, a declarat pentru TOMIS NEWS că este o inițiativă bună, în condițiile în care administrația de la Mangalia ar dori să deconteze aceste cheltuieli, dar, din păcate, nu are cadrul legal. Radu a mai spus că la nivelul administrației publice locale din Mangalia sunt câteva zeci de persoane care fac naveta din alte localități.

Pe de altă parte, primarul orașului Negru Vodă, Petre Urziceanu a afirmat că înțelege că măsura are ca efect atragerea specialiștilor în administrație, dar că aceștia nu vor doar decontarea cheltuielilor de transport, ci și salarii mai mari.

„În concluzie, cred că propunerea este populistă și injustă față de ceilalți angajați. Mai bine ar mări salariile, pentru că ceilalți vor spune: „eu de ce nu beneficiez de aceeași facilitate“!“, a spus Urziceanu, pentru TOMIS NEWS.

La rândul său, primarul comunei Albești, Gheorghe Moldovan, a declarat pentru TOMIS NEWS: „Fiecare care se scoală de dimineață, vine cu câte o idee. Stând în Parlament acolo, aleșii spun să „dăm și iar să dăm“. Dar de unde dăm? Asta pentru că primăriile au bani puțini“.

Propunerea legislativă pentru completarea Legii administraţiei publice locale nr.215/2001 a fost depusă la Camera Deputaților în 19 noiembrie, iar Senatul este for decizional în acest caz. Inițiativa se află în consultare publică până în 20 decembrie 2018, timp în care parlamentarii pot veni cu propuneri și sugestii.

Proiectul este în dezbatere publică până pe 20 decembrie a.c., iar doritorii își pot exprima propunerile AICI!

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *