Prețurile la polițele RCA s-au DUBLAT, în unele cazuri s-au TRIPLAT!

Falimentul cerut pentru City Insurance, liderul pieței de asigurări, i-a determinat pe ceilalți asigurători prezenți pe segmentul RCA să majoreze tarifele practicate pentru această categorie de polițe, diferența față de prețurile din vară fiind acum cel puțin dublă sau chiar triplă, în unele cazuri, potrivit datelor analizate de Profit.ro. Spre exemplu, în cazul unui șofer din București, în vârstă de 49 de ani, proprietar al unui autovehicul cu motorizare pe benzină și cilindree de 1.600 cmc, cel mai ieftin RCA pe 6 luni poate fi achiziționat cu 421 lei de la Euroins, fără decontare directă. Cu decontare directă, tariful urcă la 634 lei. Cea mai scumpă poliță o vinde Groupama, care afișează un tarif de 798 lei, iar cu decontare directă prețul atinge 987 lei.

În luna iunie, la reînnoirea poliței RCA pentru o perioadă de șase luni, fără decontare directă, același șofer a plătit 219 lei la Grawe. Dacă ar fi să reînnoiască azi polița RCA la Grawe, șoferul ar plăti 520 lei, iar pentru varianta cu decontare directă, 590 lei. Decontarea directă permite posesorului poliței să își primească banii de la asigurătorul la care a încheiat polița, urmând ca acesta să își recupereze suma achitată de la asigurătorul persoanei vinovată de producerea accidentului.

În alt caz, un șofer din provincie a plătit 768 lei pentru o poliță RCA pe șase luni, fără decontare directă, față de 247 lei în luna aprilie, când a încheiat contractul de asigurare expirat recent.

Datele analizate de Profit.ro arată că, prin prețurile afișate, asigurătorii împing viitorii clienți să încheie polițe pe 12 luni. Spre exemplu, polița pentru șoferul din București costă 562 lei pe 12 luni, la Euroins, față de 421 lei pe 6 luni, la același asigurător. Prețul unei polițe RCA este calculat de către asigurători în funcție de mai mulți parametri, cum ar fi capacitatea cilindrică a autovehiculului, vârsta șoferului, marca mașinii sau județul în care locuiește proprietarul. De asemenea, sunt luate în calcul culoarea mașinii și antecedentele rutiere ale șoferului.

City Insurance avea, la finele primului trimestru al acestui an, conform celor recente date publice disponibile, o cotă de 45% pe segmentul RCA, iar, după retragerea autorizației de către ASF, ceilalți asigurători care emit asigurări RCA se confruntă cu un aflux mai mare de clienți și, implicit, mai mult risc preluat în asigurare. Mai mult risc necesită mai mult capital pentru respectarea indicatorilor de solvabilitate și lichiditate. Suplimentarea capitalului se poate realiza prin infuzii de bani din partea acționarilor sau prin majorări de tarife. A doua variantă este mai facilă, prima necesitând parcurgerea unor etape, cum ar fi convocarea unei ședințe a acționarilor pentru aprobarea operațiunii, apoi avizarea operațiunii de către ASF și în final înregistrarea majorării la Registrul Comerțului.

În data de 17 septembrie, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a decis retragerea autorizației de funcționare și constatarea insolvenței City Insurance, cel mai mare asigurător din țară în ultimii trei ani, cu peste 3 milioane de contracte, urmând să ceară deschiderea procedurii falimentului. Detalii AICI. Cu un capital de 116,7 milioane de lei, City Insurance este controlată de Vivendi International SRL – 85,23%, Nicolae Mușat – 8,9%, Fortuna Coppola – 2,37%, Cristian Pascale – 1,91% și alți acționari persoane fizice și juridice – 1,58%. Acționarul unic al Vivendi International este Dan Odobescu, cumnatul fostului premier Adrian Năstase. În 2019, compania a subscris prime 1,912 miliarde de lei, cu 28,81% mai mult față de anul precedent, rezultat care a plasat-o pe primul loc în ierarhia de profil.

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *