Parlamentari ai puterii vor să ofere facilități „șoferilor cuminți”. Coaliția majoritată se OPUNE!

România s-a umplut, la propriu, de mașini care intră cu ușurință la categoria hârburi și de șoferi care, în multe situații, fie nu respectă regulile rutiere, fie, și mai grav, habar nu au de legi. Din această cauză, numărul accidentelor rutiere a crescut alarmant de mult. Cu toate acestea, trei parlamentarii ai puterii, Neculai Iftimie – PSD, Florică-Ică Calotă și Toma-Florian Petcu – ALDE (toți deputați) au venit cu două proiecte de lege, prin care vor să le ofere recompense șoferilor care nu încalcă legea. E vorba de modificarea a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Prin primul proiect înregistrat la Parlament, cei trei aleși vor să introducă un nou alineat cu următorul cuprins: „Persoanele fizice și juridice, care în decursul unui an calendaristic nu au fost sancționate și nu au cumulat puncte de penalizare, vor primi ca bonus, pentru anul următor, 2 puncte, față de pragul de 15 puncte pentru care se suspendă exercitarea dreptului de a conduce.“

De asemenea, cei trei deputați mai vor o modificare cu referire la suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule. Dacă în prezent suspendarea se dispune „pentru o perioadă de 30 de zile, dacă titularul permisului de conducere a săvârșit contravenții care cumulează 15 puncte de penalizare“, după modificare ar putea avea următorul conținut: „pentru o perioadă de 30 de zile, dacă titularul permisului de conducere a săvârșit contravenții care cumulează 15 puncte, cu respectarea prevederilor art. 96 alin. 4.1 („în cazul cumulului de 15 puncte de penalizare, suspendarea exercitării dreptului de a conduce se dispune de către șeful poliției rutiere a județului sau a municipiului București pe raza căreia își are domiciliul sau, după caz, reședința titularul permisului de conducere“, după caz.“

Inițiatorii spun în expunerea de motive că „în unele state din UE, conducătorii auto care nu acumulează nici un punct de penalizare, în decursul unui an calendaristic, li se atribuie în anul următor, un bonus de 2 puncte peste pragul de 15 puncte, astfel suspendarea dreptului de conducere se poate face la cumularea în anul următor a 17 puncte de penalizare. Prin amendamentul sus menționat putem determina conducătorul auto să conducă preventiv-defensiv“.

În cel de-al doilea proiect, aceiași inițiatori vor completarea art.118 din Ordonanța de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice și care face referire la căi de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției:

„Fac excepție de la prevederile alin. (5 – Plângerea împreună cu dosarul cauzei se trimit în termen instanței de judecată pe raza căreia a fost săvârșită fapta) dosarele care nu au avut ca rezultat vătămarea integrității corporale, care se trimit instanței de judecată de pe raza unității administrative unde își are domiciliul contravenientul“.

Cu toate că proiectele de lege, aflate la comisiile Camerei Deputaților, au fost inițiate de trei parlamentari ai puterii, sunt slabe speranțe ca acestea să treacă de votul Camerei inferioare a Parlamentului, în condițiile în care senatorii au respins inițiativele. Nu mai punem la socoteală faptul că inclusiv Guvernul a avizat negativ proiectele de legi.–

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*