Pacienții din spitale obligați să pună la dispoziție datele personale?! Propunerea vine de la USR

Cine mai manipulează date cu caracter personal va plăti scump de tot. Asta deoarece, potrivit unei (deja celebră) măsuri a Uniunii Europene, intitulată „General Data Protection Regulation” (Regulamentul General de Protecţia Datelor, n.r.), toate companiile din UE și nu numai (adică inclusiv cele din afara UE dar care folosesc date ale cetățenilor din Uniune), care prelucrează date cu caracter personal, în interes propriu sau în cel al altor companii, au obligația să securizeze informațiile colectate și să nu le mai folosească fără consimțământul posesorului. Măsura a intrat în vigoare în 25 mai. Cu alte cuvinte, un retailer nu mai poate să vă trimită mesaje personalizate cu diverse oferte sau să vă sune pentru a vă oferi diverse servicii, dacă nu i-ați dat personal informațiile de contact! Și, pentru că tot vorbim de protecția datelor cu caracter personal, parlamentarii USR au propus un proiect de lege pentru completarea art.180 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. Mai exact, useriștii vor ca „managerii de spital să răspundă de obținerea de către personalul medical al unității sanitare a numărului de telefon mobil și adresei de e-mail ale tuturor pacienților externați și de introducerea acestor date în foaia de observație clinică generală, cu excepția refuzului expres al pacientului.” Inițiatorii spun că un sistem sanitar modem va pune întotdeauna pacientul în centrul atenției.

CITEȘTE ȘI:

„Atențiile“, legalizate!? Spitalele vor putea primi, oficial, donații de la pacienți!

„Deși, mecanismul de feedback implementat de Ministerul Sănătății măsoară satisfacția pacienților cu privire la experiența pe care au avut-o în spital, în acest moment există o serie de probleme în implementarea acestui mecanism. Cauza principala problemelor este lipsa de implicare și de responsabilitate a managerilor unităților sanitare. Un raport recent al Observatorului Român de Sănătate arată că în perioadă decembrie 2016 – ianuarie 2018 au fost completate peste 120.000 de chestionare de către pacienții români. Același raport arată că numai 64 de spitale au avut un număr suficient de chestionare completate pentru a genera rezultate relevante statistic, în timp ce pentru 277 de spitale s-au completat atât de puține chestionare încât nu s-au putut trage concluzii cu privire la satisfacția pacienților. Lipsa de transparență și de implicare a unor manageri de spitale este evidentă și îngrijorătoare: 21% dintre unitățile sanitare nu au introdus datele de contact în platforma informatică nici măcar pentru un pacient, iar 82% dintre spitale au introdus datele de contact pentru mai puțin de 5% dintre pacienții externați. Există și unități care au implementat cu succes mecanismul de feedback, deoarece managerii și personalul medical au înțeles importanța interacțiunii cu pacienții și a obținerii unor evaluări realiste cu privire la satisfacția acestora. În cadrul mecanismului de feedback al pacientului, invitația de a completa chestionarul de satisfacție este transmisă după extemare prin SMS. După ce primește mesajul, pacientul poate completa chestionarul prin SMS sau prin formular web. Dacă managerul spitalului nu solicită personalului medical să introducă în sistem telefonul pacientului, acesta nu va putea fi contactat. Prin urmare, considerăm că stabilirea clară a responsabilității managementului referitor la preluarea datelor de contact ale pacienților este singura modalitate de a obține un nivel ridicat de aderența la mecanismul de feedback și, în acest fel, o imagine reală, relevantă statistic, asupra performanței fiecărei unități sanitare“, se arată în expunerea de motive a USR.

Referitor la această propunere, managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanţa, dr. Cătălin Nicolae Grasa, a declarat pentru TOMIS NEWS „că este normal ca unitatea sanitară să aibă datele minime ale unui pacinet, pentru a lua legătura cu familia, mai ales dacă pacientul este intubat”.

Propunerea legislativă pentru completarea art.180 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii se află, în prezent, la Camera Deputaților, după ce inițial a fost respinsă la Senat.

CITEȘTE ȘI:

Antenele GSM pot fi amplasate în continuare în preajma școlilor sau spitalelor

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*