Spread the love

Aeroportul „Mihail Kogălniceanu” este obiectiv strategic pentru NATO, întrucât deserveşte şi baza militară americană din apropiere, și ar putea primi un ajutor de stat de 23 milioane lei în acest an, pentru a rămâne operaţional 24 de ore din 24.

Exact acum o săptămână a fost aprobat memordandumul care consfințește acordarea compensaţiei de la bugetul de stat, timp de un an, prin bugetul ministerului Transporturilor, intitulat „Încredinţarea serviciului de interes economic general la Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu – Constanţa” şi acordarea compensaţiei pentru îndeplinirea obligaţiei de serviciu public”. Astfel, în prezent, proiectul de ordin al ministrului Transporturilor, Răzvan Alexandru Cuc, este în dezbatere publică.

Potrivit acestui ordin, următoarele activităţi efectuate de către Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Mihail  Kogălniceanu – Constanţa” – S.A. reprezintă serviciu de interes economic general: întreţinerea curentă, repararea şi modernizarea suprafeţelor de mişcare aeronave (pistă, căi rulare, platforme) aflate în administrarea societăţii, a turnului de control, precum şi a echipamentelor aferente; organizarea, echiparea şi operarea fluxurilor de pasageri în terminalele aeroportului; asigurarea, în condiţiile legii, a spaţiilor şi a utilităţilor necesare autorităţilor publice care efectuează activităţi specifice de control pe aeroport; prelucrarea zborurilor cu aeronavele de stat și cele civile scutite conform legii de la plata tarifelor aeroportuare, inclusiv a pasagerilor acestor aeronave, 24 de ore din 24, 7 zile din şapte; asigurarea echipamentelor specifice necesare deservirii la sol a aeronavelor și protecţia infrastructurii aeroportuare.

Totodată, ministerul Transporturilor se obligă să asigure: compensația pentru rambursarea contravalorii costurilor cu serviciile prestate de către aeroport pentru aeronavele scutite de la plata tarifelor aeroportuare și compensaţia acordată prin bugetul Ministerului Transporturilor pentru acoperirea deficitului de finanţare a cheltuielilor de exploatare, suma ridicându-se la 22,730 milioane lei.

Proiectul este perceput la aeroport drept „bun, dar cam târziu”, întrucât aeronavele de stat, categorie în care se află și cele militare românești și cele ale SUA, de exemplu, sunt scutite de taxe. Asta înseamnă că pentru decolarea unui avion MIG, să zicem, balizajul trebuie aprins cel puțin 45 de minute, iar costurile sunt suportate de aeroport.

Proiectul se află în dezbatere publică până joi, 21 februarie a.c., iar toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ. Posibilitatea online este disponibilă AICI!

Ministrul Transporturilor s-a aflat marți, 14 februarie 2017, într-o vizită de lucru la Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța, unde a avut o întrevedere cu reprezentanții conducerii pentru a discuta aspecte care țin de îmbunătățirea condițiilor de operare pe aeroport, precum și sporirea nivelului de siguranță.

Directorul General al aeroportului, Bogdan Ionuț Artagea, i-a adus la cunoștință ministrului proiectele de viitor menite să aducă infrastructura aeroportuară la standardele impuse de reglementările aeronautice în vigoare.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *