Municipalitatea, ținută pe loc de Confort Urban. „Făgădău să îi sancționeze!”

Să stai pe un buget de opt milioane de euro pe an și să nu fii în stare să îl gestionezi și, mai mult, să sabotezi activitățile edilitare, este într-adevăr o mare performanță! Această realizare este atinsă de societatea Primăriei Municipiului Constanța, Confort Urban, care trebuie, conform fișei postului, să realizeze lucrări de construcții a drumurilor și străzilor, precum și asfaltări și alte griji pentru borduri, practic întreținerea orașului ca să nu fie dărâmat de tot.

De mai mult timp, Confort Urban este acuzat că nu își respectă programele asumate, reprezentanții societății afișându-se tot mai aroganți și dezinteresați și asta pentru că, potrivit surselor TOMIS NEWS din cadrul Primăriei Constanța: „Nu le-a spus niciodată nimeni nimic și nu au fost niciodată sancționați”!

Astfel, sancțiunea a devenit cuvântul de ordine prin Primăria Constanța când vine vorba de Confort Urban.

Confort Urban trebuie să ridice mașini, dar nu vrea

Regulamentul privind ridicarea, transportul și depozitarea vehiculelor staționate neregulamentar pe carosabil, în municipiul Constanța, a fost aprobat de consilierii locali municipali și publicat pe pagina de internet a Primăriei Constanța pe 14 noiembrie 2018 și, începând cu a doua zi, Confort Urban trebuia să înceapă treaba.

„Le recomand (constănțenilor – n.r.) să nu ajungă în situația în care le vom ridica mașina, pentru că, da, o vom face! Indiferent de proprietar, indiferent de marca mașinii”, spunea vehement cu acest prilej, primarul Decebal Făgădău.

Pentru recuperarea autoturismului, proprietarul este (teoretic) obligat să suporte cheltuielile de ridicare (450 de lei), transportul (120 de lei) și depozitarea (60 de lei pe zi).

În urma votului din Consiliu și a mesajului primarului, singurii non-impresionați au fost reprezentanții Confort Urban.

Deși, se estimează că la nivelul municipiului sunt 200 de mașini abandonate, iar parcările neregulamentare țin de rutina zilnică, nici un pas nu a fost făcut după 14 noiembrie 2018.

„Au luat autospeciala aia și se uită la ea! Trebuia să înceapă din 15 noiembrie și suntem în 15 ianuarie și nu au făcut nimic! Pe toți ne încurcă și nici nu spun de ce nu se apucă de treabă!”, au mai precizat reprezentanți ai Primăriei Constanța, pentru TOMIS NEWS, care acuză că inactivitatea Confort Urban blochează, pe cale de consecință, alte direcții ale instituției.

Ridicarea autoturismelor trebuie să fie realizată cu o autospecială achiziționată și operată de Confort Urban. Achiziția a avut loc în vara anului trecut, Primăria asigurând 545.000 lei numai ca societatea să fie mulțumită: platformă, macara hidraulică ș.a.m.d.

Un concediu pe… perioadă nederminată

În mediul privat, lucrurile sunt simple: nu muncești, fie salariu tăiat, fie concediere. La Confort Urban, lucrurile stau complet diferit. Toți angajații societății (inclusiv și mai ales directorul general) au intrat în concediu cu prilejul sărbătorilor de iarnă la fel ca muritorii de rând, însă întoarcerea la muncă este altă poveste. Demarajul în noul an este greoi pentru angajații Confort Urban, care s-au întors la muncă pe stil vechi: abia astăzi, 14 ianuarie!

Pe 8 ianuarie a.c., Primăria Constanța anunța că „în perioada următoare vor fi ridicate, inventariate și depozitate un număr de 24 de autovehicule identificate ca fiind abandonate și/sau fără stăpân pe domeniul public sau privat al municipiului”. Prin sintagma vagă perioada următoare, înțelegem abia acum că societatea Confort Urban era atunci în concediu și a mai fost încă o săptămână, deși toți constănțenii, la momentul anunțului, erau deja întorși în activitate.

Cercul vicios: parcare modernă, nervi vechi

În Constanța, din septembrie 2017, plata parcării prin SMS la 7420 se poate face prin intermediul aplicaţiei gratuite TPARK, disponibilă pentru iOS, Android și Windows, iar SMS-ul de comandă se expediază imediat după parcarea mașinii.

Amenzile pentru neplata parcării publice sunt serioase, se situează între 600 și 1.000 de lei, iar în ultima vreme mai mulți constănțeni acuză că aplicația electronică nu este perfect funcțională. Unul dintre ei, cititor TOMIS NEWS, ne-a semnalat zilele trecute:

Astfel, amenzile curg și toate înjurăturile se duc la Poliția Locală Constanța. Problema este că, dacă de amenzi se ocupă Poliția Locală, de funcționarea aplicației se ocupă Confort Urban. Practic, suntem într-un desen animat: aplicația nu funcționează, solicitantul se duce la Poliția Locală, care apelează la reprezentanții Confort Urban, care fie dau din umeri, fie sunt în concediu!

„Oamenii au dreptate. Noi trebuie să îi amendăm, dar de aplicație răspunde Confort Urban. Careva dintre noi nu își face treaba”, au menționat reprezentanți ai Poliției Locale, pentru TOMIS NEWS.

În februarie 2018, Curtea de Conturi a descoperit la Confort Urban abateri de 5,6 milioane lei, printre care o situație caraghioasă: societatea a cheltuit peste 200.000 de lei pe avocați, pentru a recupera datorii de un milion de lei, dar a reușit să recupereze suma de numai… 38.498 lei. Lista continuă cu cereri la Primărie de decontare pentru lucrări neefectuate ș.a.m.d. În noiembrie 2018, Poliția Locală amenda Confort Urban, adică o instituție din subordinea Primăriei a amendat o altă instituție din subordinea… Primăriei, pentru că angajații societății „nu au respectat legea privind executarea lucrărilor de construcție/intervenții pe domeniul public și privat din Municipiul Constanța de refacere (asfaltare/montaj pavaje/betoane).”

Având în vedere indiferența, dezinteresul și delăsarea conducerii Confort Urban, mai multe direcții din cadrul Primăriei așteaptă o măsură a primarului Făgădău, de sancționare a directorului general.

Să tot lenevești pe scaune bugetate…

Directorul general al Confort Urban este Constantin Florian Andrei (38 de ani), lucrător în cadrul societății din iunie 2008, director general interimar în intervalul martie 2017 – martie 2018 și, de atunci, în mandat definitiv. CV-ul său este disponibil AICI!

Ultima situație economică prezentată de Confort Urban datează din 31 decembrie… 2017, iar ultimul raport de activitate publicat al directorului este din… 2015. Tot din 2015 datează și ultimul raport al administratorilor privind situațiile financiare. Întrucât la Confort Urban funcționează omertà când e vorba de bani, din datele Ministerului Finanțelor aflăm că, la finalul anului 2017 (257 de angajați, 232 la începutul anului 2018 și 224 la 30 iunie 2018), profitul societății a fost de 348.106 lei, cu cheltuieli în avans de 498.953 lei, datorii de… peste 15 milioane lei și avea de recuperat peste… 169 milioane lei! Cu toate acestea, pierderile au fost… zero.

Opoziția din Consiliul Local Municipal arăta în decembrie 2018 că societatea a recunoscut în 2016 o eroare contabilă privind nerecunoașterea unei cheltuieli și abia din 2017 „intră în performanță și rentabilitate financiară și economică”.

În raportul administratorilor pe primul semestru al anului trecut, se arată că există „un grad de realizare a veniturilor prognozate de 76%, iar în ceea ce privește cheltuielile acestea au fost realizate în procent de 60%”. În ciuda șlefuirii din rapoarte, cifrele sunt, pentru directorul general, groaznice:

DISTRIBUIE
error0

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*