Spread the love

Măsura descentralizării vine în sprijinul persoanelor care trebuie să obțină avize/autorizații de la administrația centrală, respectiv Ministerul Turismului, anunță, joi, reprezentanții ministerului în cauză.

„Astfel, până acum, indiferent de localitatea unde funcționa, de exemplu, o unitate de cazare, administratorul trebuia să se deplaseze în București pentru a depune documentațiile și, mai apoi, pentru ridicarea avizelor/autorizațiilor. Ministerul Turismului a făcut parte din faza pilot a proiectului de descentralizare. Această fază a fost realizată împreună cu Primăria București, Consiliul Județean Constanța, Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Maramureș dar și Tulcea. În memorandumul de descentralizare este prevăzut ca atestarea ghizilor de turism, clasificarea unităților de cazare, omologarea pârtiilor și a traseelor turistice, autorizarea plajelor,  avizarea documentațiilor tehnice privind construcțiile să fie emise de autoritățile locale. Ministerul Turismului va continua activitățile de licențiere a agențiilor de turism, de acreditare a centrelor de informare turistică și de atestare a stațiunilor turistice. Ministerul Turismului va asigura, timp de minimum 1 an, instruire și consultanță pentru persoanele din cadrul CJ-urilor care sunt responsabile de turism și care vor asigura emiterea acestor acte de reglementare. Mai mult decât atât, activitatea de turism din cadrul Consiliilor Județene va fi verificată de către reprezentanți ai Ministerului Turismului”, precizează reprezentanții Ministerului Turismului.

Pe de altă parte, Ministerul Turismului a finalizat ordonanța de transpunere a Directivei 2302/2015 privind garantarea pachetelor turistice. Proiectul legislativ a fost adoptat astăzi de Executiv, alături de proiectul de mai sus. Potrivit Ministerului, agentul economic poate să-și aleagă forma de garantare, fie că este asigurare, scrisoare de garanție bancară sau fond mutual, soluții care pot fi cumulate sau pot fi folosite individual. Important este ca pachetul să fie asigurat. Totodată, ca măsură suplimentară de protecție pentru turiști, ministerul a modificat și condițiile de licențiere pentru agențiile de turism. Astfel, operatorii economici  titulari ai licențelor de turism pentru activitatea de organizare sunt obligați să aibă un capital social de cel puțin 25.000 de lei. În prezent, pentru licențierea operatorilor economici este necesar un capital de 200 de lei.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *