Ministerul Educației: Rata de vaccinare nu influențează scenariile de funcţionare a şcolilor

Rata de vaccinare împotriva COVID-19 nu a influenţat şi nu va influenţa scenariile de funcţionare a şcolilor, spune secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Ion.

„La niciun moment nu s-a făcut o legătură între scenariile de funcţionare a şcolilor şi rata de vaccinare şi nici nu cred că se va face, atâta vreme cât vaccinarea nu este un act impus, ci unul voluntar”, a adăugat oficialul.

Întrebat dacă ministerul are un plan de back-up în cazul în care nu va ajunge la un acord cu Ministerul Sănătăţii asupra cumpărării testelor de salivă, Sorin Ion a precizat că ar trebui să se folosească cele peste 1 milion de teste existente, în prezent, la nivelul şcolilor şi al direcţiilor de sănătate publică.

„Un prim plan de back-up ar fi să folosim testele existente, în prezent, existând peste 1 milion în şcoli sau DSP-uri, în funcţie de situaţie. Asta ar trebui, şi anume să susţinem cu toţii utilizarea lor. Ne aşteptăm totuşi ca într-o lună de zile să existe o bază, sau finanţare, sau decizie pentru achiziţionarea acelor teste de salivă”, a adăugat el.

În ceea ce priveşte solicitarea ministrului Educaţiei, Sorin Câmpeanu, de a se folosi astfel de teste în şcoli, secretarul de stat a subliniat că aceasta „nu este absurdă”, chiar dacă ele au „o acuitate mai redusă”.

Pe de altă parte, Ion spune că disputele recente între ministerele Sănătăţii şi cel al Educaţiei au fost mult „amplificate”:

„Am fost de faţă când s-au semnat ordinele comune pentru funcţionarea şcolilor şi, dacă deschideam internetul, citeam că ne-am bătut, altfel, totul era în regulă. Nu ştiu cât e de absurdă această solicitare (privind folosirea testelor de salivă – n.r.), pentru că ele se utilizează. Înţeleg că au o acuitate ceva mai scăzută, dar nu pot decât să repet ceea ce aud în alte părţi”, a spus Sorin Ion.

CITEȘTE ȘI:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *