MEN îşi propune alfabetizarea digitală a cel puţin 90% din populaţia ţării până în 2027

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat vineri Strategia de Digitalizare a Educaţiei în România 2021 – 2027, care îşi propune, între altele alfabetizarea digitală a cel puţin 90% din populaţia ţării şi dotarea tuturor şcolilor din ţară cu infrastructură şi resurse tehnologice.

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat vineri, că acestă Strategie de Digitalizare a Educaţiei în România trebuie să devină un proiect de ţară.

După un lung şir de consultări cu industria IT şi de Telecomunicaţii, cu societatea civilă, cu partenerii de dialog social, lansăm Strategia de Digitalizare a Educaţiei în România 2021 – 2027 – Smart Edu. Această strategie trebuie să devină un proiect de ţară pentru că dacă ne dorim să construim o Românie modernă trebuie în primul rând să construim o Românie educată. Până la acest moment România nu avea o strategie naţională privind digitalizarea sistemului de educaţie şi formare, iar aceasta, pentru mandatul meu de ministru, reprezintă un proiect prioritar”, a afirmat Anisie.

Ministrul a menţionat că în ultimii zece ani bugetul de investiţii al Ministerului Educaţiei pentru digitalizare a fost de zero lei. Anisie a mai afirmat că această strategie cuprinde opt domenii de interes.

Din perspectivă structurală strategia privind digitalizarea educaţiei cuprinde opt domenii de interes printre care şi curriculum şcolar pentru meserii emergente. Este o realitate că viitorul pieţei forţei de muncă va aduce permanente schimbări astfel încât populaţia activă ar trebui să urmeze programe de învăţare continuă. Problematica dezvoltării durabile va deschide noi porţi către meserii legate de economia verde, descoperirea şi valorificarea de noi resurse regenerabile, de descoperirea şi prezentarea ecosistemelor şi de cultură şi civilizaţie. Un curriculum emergent care să formeze oameni pregătiţi pentru profesii emergente presupune facilitarea învăţării bazate pe interesele elevilor şi coordonarea educaţiei în direcţia tendinţelor actuale”, a transmis ministrul Educaţiei.

Ţintele pe care noi ni le-am propus prin implementarea acestei strategii, care se va implementa pe o perioadă de şapte ani, respectiv până în anul 2027, corelată cu exerciţiul de finanţare multianuală europeană sunt ţinte importante care se referă la întreaga populaţie a României, cel puţin 90 la sută din populaţia României să fie alfabetizată digital, 82% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 20 – 34 de ani să fie formată pentru meserii emergente, pentru inserţie de succes pe piaţa muncii, o piaţă a muncii despre care vom mai discuta”, a transmis Jean Badea.

400.000 de elevi din trei milioane nu au acces la internet

Jean Badea a menţionat că un alt punct important al strategiei este dotarea tuturor unităţilor de învăţământ cu infrastructură şi resurse tehnologice. Subsecretarul de stat a mai declarat că 43%  dintre românii cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au competenţe digitale reduse, iar rata de părăsire timpurie a şcolii a depăşit 15 procente. Un alt indicator la care România nu stă bine îl reprezintă ponderea femeilor în IT, doar 1,2% din femeile încadrate în muncă sunt specialiste în acest domeniu. De asemenea, 37% dintre profesori se consideră utilizatori avansaţi ai noilor tehnologii, iar 53% utilizatori de nivel mediu, dar nu neapărat utilizatori de platforme educaţionale, a mai explicat subsecretarul de stat.

Aproximativ 400.000 de elevi la momentul acesta, din ultima evaluare, nu au acces la internet. Există o mobilitate mare în ceea ce priveşte accesul la tehnologie, în ceea ce priveşte accesul la internet pentru că zi de zi se întâmplă totuşi măsuri care să compenseze. Sunt comunităţi care achiziţionează în continuare tablete, sunt proiecte care se adresează lor, practic de la zi la zi situaţia se îmbunătăţeşte. Nu mulţumitor de bine, dar este o mobilitate în acest sens. (…) Nu au acces acasă. Este vorba de comunităţile care nu au acces la momentul acesta la internet. Din trei milioane de elevi. Ne interesează fiecare elev în parte şi un elev, dacă nu are, noi trebuie să susţinem măsuri inclusiv pentru un elev. Nu putem să spunem că sunt puţini elevi şi nu ar trebui să susţinem nişte măsuri pentru ei doar pentru că sunt mai puţini”, a transmis subsecretarul de stat în cadrul MEC.

PE ACELAȘI SUBIECT:

DISTRIBUIE ARTICOLUL!
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *