Mateescu (AUR Constanța): Grindeanu (Transporturi) a BLOCAT eliminarea taxei de utilizare a podurilor peste Dunăre!

Senatorul constănțean al AUR, Sorin Mateescu, a denunțat în cadrul unei declarații politice în Parlament blocajul unui proiect necesar pentru Dobrogea: eliminarea taxei pe podurile peste Dunăre, care trebuia aplicată de la 1 ianuarie 2022. Proiect inițiat de PNL, susținut ulterior și de PSD, a ajuns în… blocaj total și nu se va mai aplica din prima zi a anului viitor. Astfel, senatorul Mateescu a arătat faptul că această formă de taxare este total incorectă, imorală și nedreaptă, mai ales că nu există o precizie clară privind destinația finală a banilor colectați și responsabil de blocarea proiectului este ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu:

Doamnă/Domnule Preşedinte de şedinţă,

Stimaţi doamne și domni senatori,

De la 1 ianuarie 2022, trebuia să fie eliminată taxa de utilizare a podurilor peste Dunăre, dar propunerea legislativă iniţiată de parlamentari PNL, care a avut susţinerea fostei Coaliţii PNL-USR-UDMR, este astăzi blocată la nivelul Camerei Deputaţilor, la solicitarea actualului ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Principalul argument de eliminare a taxei este de natură economică. Aceasta este o povară în plus pentru toate întreprinderile – mici, mijlocii sau mari – din Dobrogea, pentru că această taxă distorsionează prețul final, adică încarcă suplimentar costul de producție, la orice bun care este produs în Dobrogea. Sumele pe care agenții economici le plătesc sunt colosale, putând ajunge la câteva zeci de mii de euro pe lună, având în vedere că această taxă este utilizată atât pentru aprovizionare, cât și la distribuția finală a produselor.

Prin această taxă de pod peste Dunăre, companiile din sud-estul ţării pierd startul atunci când concurează cu alte companii din țară, indiferent de sectorul economic din care provin.

De asemenea, plata acestei taxe nu a adus niciun fel de îmbunătăţire infrastructurii rutiere în județele Constanța, Tulcea, Ialomița, Brăila, Galați sau Călărași. Această formă de taxare este total incorectă, imorală și nedreaptă, mai ales că nu există o precizie clară privind destinația finală a banilor colectați. În momentul de față, evoluția tehnologică este o soluție la care această companie poate apela pentru colectarea mai bună a plății rovinietei.

Dar se pare că interesele PSD şi ale PNL nu mai coincid în acest moment. Această taxă prezintă un mare interes pentru liderii PSD, însă eliminarea acesteia este şi oportunitate electorală pentru liberali. Cine câştigă din legisferarea anulării sau nu a taxei de pod peste Dunăre, nu ştim…dar ştim sigur că cei care pierd sigur sunt oamenii de rând, transportatorii, cei care plătesc taxe peste taxe în această ţară fără să vadă ceva benefic pentru ei.

Vă mulțumesc!

DISTRIBUIE ARTICOLUL!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.