Mai multe magazine încep să RAȚIONALIZEZE comerţul cu produse alimentare de bază

|
supermarket

După ce au stat la cozi kilometrice la benzinării, mulți români s-au apucat să golească rafturile de ulei și făină din magazine. Ei sunt speriați că prețurile vor crește sau că aceste produse nu se vor mai găsi în magazine. Asta deși autoritățile dau asigurări repetate că nu sunt probleme cu stocurile. Speculanții profită de ocazie. În acest context, unele magazine au anunțat că limitează achiziția unor tipuri de produse.

În ultima vreme a apărut o adevărată isterie în rândul românilor de a cumpăra diverse produse, în contextul temerilor că războiul declanșat de Rusia în Ucraina ne va afecta profund economic. După ce stocurile de iod au fost epuizate, mulți s-au așezat la cozi la benzinării. Nici bine nu s-au liniștit lucrurile, că mulți au dat buzna în magazine să cumpere mai ales ulei și făină. În cantități impresionante. În acest context, unele magazine au fost nevoite să raționalizeze vânzarea acestora. Un minimarket din Capitală a afișat un anunț, la casele de marcat, prin care anunță clienții că limitează achiziția uleiului și a pungilor de zahăr, de orez, de mălai și de făină pe fiecare bon fiscal, informează Pro TV.

Între timp, reprezentanții Guvernului au dat asigurări în mod repetat că România nu va rămâne nici fără carburant, nici fără alimente. „România nu are absolut nicio problemă cu stocurile de petrol, nu are absolut nicio problemă cu stocurile de carburanți. Există resurse. Românii nu au de ce să se teamă”, a declarat Virgil Popescu (PNL), ministrul Energiei.

Și Adrian Chesnoiu (PSD), ministrul Agriculturii, a ținut să liniștească populația: „România nu va ajunge în situația să rămână fără cereale pentru consumul intern până la noua recoltă. Asta o garantez și o spun cu toată responsabilitatea”.

Nu există niciun motiv de îngrijorare cu privire la stocuri. Mai mult, odată cumpărate cantități atât de mari de către un număr considerabil de cetățeni, ar putea deveni dificilă reaprovizionarea magazinelor respective, schimbându-se, astfel, ritmicitatea obișnuită a lanțului comercial”, a transmis și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

PE ACELAȘI SUBIECT:

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *