Spread the love

În cel mai recent articol al TOMIS NEWS, relatam despre cum sute de angajați s-au mobilizat pentru că nu și-au primit salariile cu anii și s-au revoltat. Sau, în fine, au avut intenția asta. Aceștia au fost „sparți” de oamenii lui Gabriel Comănescu, prin niște firimituri de 500 de dolari de fiecare subordonat, acum trei zile, ceilalți (adică alte sute de angajați) rămânând în continuare muritori de foame, alături de familiile lor (detalii într-un articol următor). Tactica bolșevică a lui Gabriel Comănescu de „spargere” a angajaților revoltați a funcționat, de mobilizarea sutelor de angajați neplătiți cu anii s-a ales praful, pentru că șeful GSP știe ce fel de angajați are și știe că dacă aruncă cu 2-3-500 de dolari în câțiva fraieri se așterne complet liniștea și nu va plăti restul datoriilor în următorii ani, pentru că „liderii” acestor mobilizați se mulțumesc cu câteva firimituri și gălăgia dispare instant. Următoarea tranșă este stabilită pentru 20 martie, pentru aceiași „pupători de ghiul” la președintele GSP, aceleași sute de familii rămânând în continuare muritoare de foame.

Astăzi nu ne vom concentra pe salariile pe care Comănescu nu are de gând să le plătească angajaților, ci pe o mizerie pe care o pune în practică alături de susținătorii săi din SRI și SIE, respectiv misiunea de demolare a Agenției Românești de Salvare a Vieților Omenești pe Mare (ARSVOM).

Am scris în nenumărate rânduri despre cum lui Gabriel Comănescu îi place să comande articole în ziare, ca să își îndeplinească obiectivele antreprenoriale, falimentare de altfel. În prezent, după aerodromul Tuzla sau aeroportul Mihail Kogălniceanu, lui Comănescu i s-a pus „pata” pe ARSVOM!

De regulă, Comănescu comandă articole pe la Ziarul Financiar. De data aceasta, a apelat la Evenimentul Zilei. Sfătuitorii lui Comănescu din Serviciul Român de Informații și Serviciul de Informații Externe sunt atât de amatori, încât astfel de articole de presă despre care vorbim întâlnim prin desene animate. Cotidianul Evenimentul Zilei, respectabil de altfel, are corespondent la Constanța, respectiv pe Feri Predescu. Amatorii din SRI și SIE știu că Feri Predescu nu poate fi cumpărată și au apelat la oamenii din redacția EvZ cărora lor le sunt de folos. Așa a apărut un articol despre ARSVOM, în Evenimentul Zilei central, fără să fie scris de corespondentul din Constanța!

Mizeria lui Gabriel Comănescu și amatorii lui din SRI și SIE s-a vomitat AICI, în care ARSVOM este făcută praf și pulbere, fără nici o probă și fără să i se solicite un punct de vedere, deși este instituție de stat!

Relatările din Evenimentul Zilei nu sunt întâmplătoare. „Întâmplarea” face ca, de fiecare dată când GSP are un interes stringent, apare un articol de presă cu tema respectivă. Desigur, ceva cu ton patriotard și informații aiuritoare, astfel încât să poată adera emoționați cei care nu au idee despre subiect. Comănescu nu este atât de inteligent încât să se gândească la așa ceva, dar recrutorii de lângă el din SRI și SIE, cu cumpărații din presa centrală, au această capacitate.

Comanda jenanților ofițeri SRI și SIE pentru jenantul lor șef, Gabriel Comănescu, a „uitat” să relateze aspecte importante în acel articol din EvZ, pe care TOMIS NEWS le analizează, completează, reliefează, în realitatea lor, după cum urmează:

  1. Două persoane au murit în urma unui incident la o operațiune de tranfer de la o platformă de foraj către o navă aparținând GSP.
  2. Efectuând o manevră de apropiere la Platforma Centrală Marină a PETROM (companie condusă de SRI, care se străduiește să îl țină pe Gabriel Comănescu pe linia de plutire) pe 17-18 Iunie 2012, eroina articolului EVZ, GSP King, a atins această instalație offshore. Din fericire, fără victime.
  3. GSP Alcor – a colizionat  nava MARE NIGRUM – aparținând GeoEcoMar – care se află în dana 14 a portului Constanța, în ziua de 2 Noiembrie 2014. În urma coliziunii, nava de cercetări științifice M.N. s-a ales cu o gaură de apă și a fost necesară andocarea navei pentru reparații. Acesta a fost al doilea (!!!) incident de acest fel între cele două nave. Cu adevarat „performanță”!
  4. GSP Alcor a eșuat  lângă digul de sud a Portului Constanța în noaptea de 4 Decembrie 2015. O performanță deosebită pentru marinărie! Nava a fost dezeșuată de către autoritățile Portului cu ajutorul remorcherului Zimbru!
  5. Un elicopter operat de GSP a participat la o acțiune de căutare și salvare a unei persoane presupus înecată în zona plajei Vadu, operațiune la care a luat parte și nava SAR TOPAZ aparținând ARSVOM Constanța. Victima a fost scoasă la suprafață în zona de apă mică de către curent, reperată și de nava SAR și de elicopter. Doar că după ce salvatorul GSP a fost coborât și a prins persoana înecată, a renunțat la recuperarea acesteia și s-a retras! În consecință, persoana a fost salvată de echipa ISU „Dobrogea”, care a venit mai târziu în zona plajei!

Sunt doar câteva exemple din care se vede clar superioritatea ARSVOM în fața GSP, condusă de Gabriel Comănescu, companie care a pierdut aproape toate contractele cu ExxonMobil, unul dintre ele tocmai din cauza numeroaselor eșecuri operaționale absolut penibile ale „eroului” articolului EvZ în zona platformelor de foraj!

Revenind la articolul din EvZ și la autorul care nu s-a deranjat să ceară un punct de vedere înainte să scrie despre ARSVOM, susținând că „nu este în stare să își facă treaba”, TOMIS NEWS este obligată să revină cu palmaresul ARSVOM, demn de a fi menționat:

  1. Incendiul de la nava tanc bulgărească MESTA (de 85000tdw) – care a explodat în rada Portului Constanța, în anul 2001 – stins de Nava HERCULES
  2. Nava HERCULES a salvat, REMORCÂND în condiții de furtună puternică și punând în siguranță în Portul Constanța navele container MEDSPIRIT în anul 2004
  3. Salvarea navei RIGA DONARIS (ENERGIZER) în anul 2005
  4. Salvarea navei RIO în anul 2006 – agățând lanțul și smulgând ancora unei nave care reușise în  final să ancoreze, într-adevăr mai aproape de mal,  așa cum a fost în cazul navei BASSEL EXPRESS
  5. Nava ARSVOM CRISTAL, escortată de SAR TOPAZ și OPAL SAR au recuperat 89 de transfugi în data de 15.10.2014. Aceștia au fost preluați în mare, în condiții foarte dificile, transportați și predați în siguranță către autoritățile române (ARSVOM).

Acest lucru s-a realizat în condițiile în care șalupa CRISTAL putea lua la bord  patru membri de echipaj și 10 pasageri și a preluat, în fapt, 89 de persoane. Cel mai mic dintre transfugi avea câteva luni de viață!

Ce este mult mai interesant însă este că recuperarea s-a realizat după ce ambarcațiunea acestora a luat apă la bord, iar navele GSP ORION și navele Ministerului de Interne au refuzat operațiunea de salvare! (Așa cum confirmă relatarea Ziua de Constanța, AICI!)

  1. Trei intervenții concomitente pe timp nefavorabil ale navelor ARSVOM – în ziua de 11 07.2014 când ambarcațiunea SAR ALBATROS a escortat și pus în siguranță yachtul MOTIVATION în zona Mangalia (avea la bord peste 10 persoane), ambarcațiunea SORANA 1 a recuperat o persoană luată de vântul puternic și purtată spre larg de o barcă pneumatică, iar ambarcațiunea SAR TOPAZ ce a intervenit în remorcarea și punerea în siguranță a yachtului KISSING GATE ce avea la bord peste 20 de persoane!
  2. Salupa Jupiter – retrasă, din păcate, printr-o decizie eronată a autorităților de la acel moment de pe lacul  Siutghiol, în urma accidentului elicopterului SMURD – a participat  la intervenție ca singura ambarcațiune de suport pentru scafandri, iar pentru remorcarea epavei elicopterului a fost folosită tot de echipa de scafandri ARSVOM și epava a fost ridicată tot cu ajutorul macaralei aparținând ARSVOM!
  3. Față de incidentul atât de fals relatat în articolul invocat de EvZ se impun următoarele corecții: În seara zilei în care a s-a petrecut evenimentul cu nava Basel Express, ARSVOM a fost alertată și a ținut în stand-by două nave: SAR OPAL și ALBATROS, cât și întregul grup de scafandri pentru intervenție in extremis în vederea salvării echipajului, în cazul în care ar fi fost nevoie. În același timp însă, ar mai trebui adăugat și faptul că ARSVOM a fost alertată pentru căutarea și salvarea unei persoane căzute de la bordul unei barje în Portul Constanța. Nava SAR OPAL a plecat împreună cu o echipă de scafandri în căutarea, salvarea și recuperarea persoanei dispărute, care, de altfel, a și fost găsită și preluată de echipajul unei ambulanțe unde s-a efectuat resuscitarea acesteia.

Subfinanțare, nicidecum suprafinanțare! 

Administrația Portului Constanța a preluat încă din anul 1996 nave și echipamente de intervenție de la GISN (Grupul de Intervenție și Salvare Navală) – care a devenit în 2004 ARSVOM. Acestea au creat nucleul unui serviciu de intervenție pentru care APC percepe o taxă, numita „taxa de port sigur”,  care însă nu mai ajunge la GISN (respectiv ARSVOM), astfel debutând subfinanțarea (și nu „suprafinanțarea”) acestui serviciu public de importanță strategică. Taxa era de cca 50 cenți/tonă tranzitată, fapt care se poate dovedi prin facturile ARSVOM.

În realitate, sub presiunea lobby-ului GSP (adică SRI+SIE), ARSVOM a fost permanent subfinanțat și obligat să-și desfășoare activitatea în condiții cât mai grele, astfel încât să reprezinte o concurență cât mai mică pe piața liberă pentru GSP – companie obișnuită să obțină contracte mai mult prin presiune politică decât prin efort lucrativ.

Unul dintre multele exemple este chiar bănosul contract cu EMSA (Agenția de Siguranță Maritimă Europeană) din 2006, pentru depoluare marină – din care GSP, cu sprijinul SRI+SIE, a câștigat 2 milioane EUR/an, la care se adaugă și plata intervenției (20.000 EUR/zi/navă), deși la momentul licitației compania nu avea în proprietate nici o navă și deținea doar GSP KING – nefiind în realitate proprietar,  ci doar „disponent owner” (adică echipament luat în leasing!),  a doua navă lipsindu-i cu desăvârșire. Deși, oferta era mai proastă decât cea a ARSVOM, instituția de stat a fost retrasă din competiție prin tactici similare. Dar, pentru că ulciorul nu merge de multe ori la apă, GSP a pierdut acest contract în 2008 în favoarea ciprioților de la ICELAND PETROLIUM – o companie serioasă, cu nave bine dotate și personal foarte bine calificat, ceea ce o face dornică până la disperare să obțină, prin orice mijloace, oricât de josnice sau diabolice, veniturile râvnite.

Încercare de auto-salvare prin contracte de salvare

Flota actuală a GSP nu este altceva decat un mare „fâs”, un melanj de leasinguri (ca „TROMS OFFSHORE”), care – dată fiind situația ecomomică a companiei – nu se știe cât mai rezistă (deja avem exemplul elicopterelor executate de firma de leasing după numeroase întârzieri de plată și nereguli de tot felul).

În consecință, intenția lor este de fapt de „auto-salvare” – prin nimicirea pe căi oculte a competitorilor. Este specific managementului GSP ca, atunci când îi este mai greu, să fie mai dornic de acaparare – iar ARSVOM luat pe gratis ar fi, probabil, o vitamină care să-i mai prelungească agonia. Se încearcă (și s-a mai încercat și în 2008) desființarea ARSVOM-ului în favoarea GSP, care râvnește, muribund, să încaseze cu o navă pe care de fapt n-o are, potențiala chirie lunară care poate ajunge la 25.000 EUR/zi – o bulă de oxigen pentru o companie cu probleme uriașe. Făcând un calcul banal, rezultă o sumă de cca 9.125.000/an, adică un buget care depășește doar într-un an cu mult investiția pe care statul o face în așa zisa „epava Hercules” (cea, amintim „suprafinanțată” – în opinia jurnalistului departe de noțiunea de obiectiv de la EvZ). Gabriel Comănescu intenționează să preia, mai pe față, mai pe dos, ARSVOM, iar statul trebuie să îi dea GSP niște fonduri europene pentru reabilitarea flotei (acelea pe care se tot zgârcește să le dea ARSVOM) și, neapărat, niște credite cu garanții guvernamentale (pentru că n-ar fi prima dată pentru GSP), după care un set de contracte bănoase ar merge „ca unse”! Desigur, un contract pentru depoluare marină i-ar prinde de minune lui Gabriel Comănescu și acum este momentul să facă presiuni pentru a-l obține – dacă cel cu EMSA tot s-a încheiat atât de trist.

În fond, viața GSP – de la origini până în prezent – nu s-a bazat niciodată pe altceva – fiind faimos în oraș, în Panama Papers și în lume pentru modul în care câștiga contracte cu utilaje pe care nu le are (sau chiar cu utilajele contractorului – vezi cazul PETROM). Genul acesta de presiune din partea GSP este atât de vechi și atât de cunoscut tuturor încât, pur și simplu, a ajuns să stârnească o enervare amestecată cu plictis: ARSVOM nu e singura instituție de stat pe care GSP o hărțuie și pe care i-ar plăcea să o preia pe nimic dar cu avantaje mari.

 

Facebook Comments

One thought on “Lui Comănescu i s-a pus „pata” pe ARSVOM. Agenția de salvare a vieților omenești, prăduită la comanda SRI și SIE, ca să-l salveze pe șeful GSP de la faliment!”

  1. Va rog sa-i aduceti aminte acestui personaj,despre accidentul petrecut in anul 2005 in data de 27.12 la platforma JUPITER,un om a murit si altul a fost salvat-in speta cel ce va transmite aceasta informatie.Atunci,datorita incompetentei unui comandant de nava,la transbordarea oamenilor de pe nava la platforma,a avut loc acel accident.
    Este mult de relatat,dar dosarul accidentului se afla ia ITM CONSTANTA si procuratura.Pentru alte comentarii,pot fi contactat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *